søndag den 2. juni 2019

Dyr i haven


Kan i huske at vi fik fældet det store gamle birketræ sidste år.
Jeg beholdt et stykke af stammen, for det dannede så smukt et hjerte.
Nu er det kommet mellem buske og krat.
Håber at der er små dyr der vil flytte ind i kærligheds hytten.



Vi har også fået høns......
De er ikke ret gode æglæggere men til gengæld er de utrolig smukke.
Da vi var til event hos 2Have så jeg dem og blev total forelsket.
Kan godt mærke at jern i haven bliver mere og mere mig.



I går pludselig der mellem ukrudt og blade dukkede Lone op.
Et glædeligt gensyn. Tror det er to år siden sidst.
Lidt efter kom Lene og til sidst Søren.
Jeg mangler stadig at se Rene.
Men er sikker på de er der alle fire.
De er opkaldt efter mødregruppen.



Carl- Johan er min trofaste hjælper i haven.
Han stjæler altid mine handsker.
Bider dem ikke i stykker, han driller bare.



Her kommer så lige en påmindelse.
Husk nu at bruge handsker.
Mine negle er blevet total ødelagte af at "glemme" handsker i haven.
De er så tynde og flossede af jord og sten.
Bare man rørte ved mine finger gjorde det ondt.
Til sidst måtte jeg bide i det sure æble og give neglene ro.
Jeg har nu fået forstærkning på dem.
Min egen neglelak virkede bare ikke mere.
Det er underligt men det virker. Har slet ikke ondt mere.
Men skal lige lære at bruge fingerne med tykke negle.



Så jeg har fået en hjælper i haven.
Mads-Emil er begyndt at plante for mig.
Det går ikke for godt, hverken med Tuborg eller ærteblomster.

En rigtig skøn søndag ønskes i alle

Klemmer

Charlotte


21 kommentarer:

  1. Uden handsker dur det ikke Charlotte. Jeg bruger altid handsker (næsten) for med gamle fingre som mine, bliver de helt ødelagte uden handsker, men jeg forstår dig godt, man kan bedre luge uden. Da mine hunde var små huggede de også min handske og løb langt væk med dem, det gør de heldigvis ikke mere.
    Dejlig dag til dig
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er simpelthen så mega træls at have handsker på.
      Jeg har faktisk en ret lille hånd så alle handsker passer bare ikke korrekt.
      Ja de hunde er virkelig sjove er de. Calle er 5 år og gør det stadig :))))))

      Smuk mandag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Så hyggeligt med et hjertebo. Hehe skønne frække Calle.
    Ja vi var heldige der lige var et sæt “høns” tilbage til os to.
    Godt du fik ordnet dine stakkels negle.
    Rigtig god søndag.

    Knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi var vist heldige Lone.
      De er rigtig søde. Men snart flytter der rigtige æglæggere ind i gården
      så skal der findes en ny plads til de rustne høns.

      Skøn mandag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Hahahaha 🤣 ville da ellers være fedt om man på Mads Emil's måde ku fremdyrke lidt Øl 🍺🍺 til de varme dage ..

    Go Hund 💕 de skal jo gerne være med i alt, måske det er hans måde at sige "hvor er mine Handsker" 😁

    Knuss
    Lise-Lotte 💕

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kom faktisk også til at grine da jeg kom ud en lørdag morgen og så der var plantet øl i bede og krukker.
      Desværre har det stadig ikke givet pote. Håber det kommer :)))))))

      Klem og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  4. Nu har du fået din helt egen lugeklo, som altid er lige ved hånden. Det er herligt med dyr i haven. Men vil gerne selv bestemme hvilke dyr der opholder sig i haven. Mariehøns, bier, regnorme og småfugle samt især solsorten er velkommen, men dræbersnegle, lus og div. grovædende larver er total no go. Men der hersker desværre ikke enevælde i min have. Er sikker på at den ældste teenager her i huset også ville vise sig i haven noget oftere hvis vi havde et Tuborg Classic træ :-))))
    Nu skal manden jages ud af sengen. Det tørstige plankeværk skal ha' grundingsolie.

    Go' søndag til jer
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi ja teenager vil elske denne form for køkkenhave det er jeg sikker på......
      Nej enevælde hersker desværre heller ikke her.
      Der kommer mange triste dyr som jeg godt kunne undvære. OGSÅ FRØER!
      Håber hegnet blev malet færdigt.

      Skøn ny uge
      Krammer

      Charlotte

      Slet
  5. Han er go ham Mads Emil ;- )))))Go stil med de flotte negle. Og lækre høns, jern i haven er så godt!


    Her eksporteres den slags snegle. Min kræmmer veninde fik en masse med sig hjem sidste år, alle hendes blev også døbt, og de fleste er kommet frem igen i år. Hun siger de må spise løs i hendes have, så jeg har fortalt hende at jeg har sagt til vores snegle at der er stor gratis og mega lækker buffet hos Annette-kræmmer;- )))))

    Ha den bedste søndag
    Solskindsknus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Anette.
      De lige frem eksporteres. Det kunne jeg slet ikke forestille mig dig.
      Jeg syntes du er så rummelig :))))))))
      Her må de 4 gerne være men FRØER det er no go som i aldeles.
      Et af mine største hade dyr!

      Smuk ny og arbejdsom uge
      Klem

      Charlotte

      Slet
  6. Så smukke høns du har fået!
    Ja, brug endelig handsker, når du ordner have - det er også min erfaring, selv om man bedre kan luge uden.
    Vi har også vinbjergsnegle, og det er så dejligt at møde dem igen her i maj.
    Ha' en dejlig søndag, kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor sjovt er det i maj de mon kommer frem de snegle Gitte.
      Kender ikke ret meget til dem. Men jeg tror de hygger sig her for de bliver da i haven.
      Eller også er der bare kommet flere.
      Ja de handsker er vist et most...... Men jeg kan love dig for at jeg kan få jord under neglene nu :)))))))))

      Klem og skøn mandag
      Charlotte

      Slet
  7. Ja, det er best å bruke hansker, vanselig å få bort all jord av neglene hvis ikke.
    Og jeg som du liker fine negler..
    Så søt Calrl- Johan er, Lillepus kommer også alltid når jeg graver i hagen.
    Liker også jern i hagen, det er så fint.
    Vi måtte akkurat gå inn da det begynte å regne, så kjedelig.

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde et smukt vejr i går Ida. Dog med blæst.....altid blæst i Danmark.
      Ja jeg elsker også smukke negle. Jeg elsker neglelak og aller helst rød.
      Jeg tror jeg har lært det med handsker nu. For det gør så vanvittigt ondt i neglene, kun at have det tynde lag tilbage.

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  8. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  9. Skønt med dyr i haven, både de levende og dem af jern (jeg er for øvrig også glad for jern i haven, kender du Tjiller Tjaller i Holstebro?)
    Lad os lige vide, hvis det lykkes at få den Tuborg i gang, det kunne være alletiders 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Lene. Hvis det lykkedes så tager i patent på ideen :))))))))
      Ja jeg kender godt til Tjiller Tjaller. Så mange fine ting men syntes desværre det er lidt dyrt.
      Altså jern tingene. For det koster intet at producere. Jeg har selv taget svejsekursus :)))))

      Klem og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  10. Always wear gloves dear, soil damages hands a lot.. XOXO

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes i know now......
      it hurt a lot.

      Nice evening
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  11. Åhh altså smukke, hvor er det godt du beholdt et stykke af det gamle træ, der er der mange der kan gemme sig og overvintre, du er dyrenes(minus frøer) ven :o))

    Sikken en lille fin hånd du nu har fået, den ligner jo ikke en på en Havekvinde :o)) jeg kom lige til at kigge på mine egne negle ...Og de ligner da så bestemt nogen der har været i jorden hel dagen, med hansker på. Alma hun render også med mine, så det er med at få lagt dem et sted hvor hun ikke kan nå.
    Mads-Emil han har da grønne fingre :o) tror da så bestemt han skal noget mere med i haven og arbejde.

    Kæmpe knuser fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Linda. Ja Madsen skal med i haven og så skal der udvikles både øl og burger træer :))))
      Godt du havde handsker på. Det gør sindsygt ondt når neglene kapitulere og de er så tynde de bøjer den forkerte vej. Jeg tror næsten jeg husker handsker altid! Ja lige på nær når Calle snupper dem!

      Smuk dag Rosenfe
      Klem

      Charlotte

      Slet