tirsdag den 4. december 2018

Lange løg


Så blev der endelig sat løg....... de var også ved at blive ret lange af at vente😁
Men min tid er altså alt for knap!
Forrige år satte jeg løg og i foråret kvitterede de med disse smukke blomster.
Det har nok gjort at jeg i år er gået lidt amok.




Jeg vil tro jeg har sat 300 løg i krukker.
Vil elske at have veranda og den nye royale balkon fyldt. For slet ikke at tale om i haven.



Hmmmmm ja og hvorfor så i krukker.
Jo det er fordi jeg ikke er så glad for at have visne tulipaner til at stå.
De generere mit øje og jeg må jo ikke klippe dem af. For så blomster de ikke året efter.
Så jeg har valgt at det skal være i krukker som kan gemmes væk igen.
Her kan de så visne ned i eget tempo.



Men spørg så lige om der går mange krukker til.
Jeg måtte simpelthen igang med at bore hul i forskellige jern kasser.
For potter havde jeg ikke nok af.



Alle løg er hvide eller lyserøde.
Men jeg har dog eksperimentere med en tulipan der ligner rosen Alkymisten. 
Den er sat ved siden af rosen i jorden.
Samt to lyseblå potter er også plantet til.
Så jeg udvider da min horisont lidt 😏



Jeg måtte lige tale med Eliane om hvordan det nu er med løg og krukker.
Hun er eksperten på det område.
Her får i hendes beskrivelse:

Når løgene er lagt, så vandes krukkerne godt igennem. Dernæst stilles de 
under halvtag o.l. for ikke at få vand.
Først når de begynder at spire til foråret vandes krukkerne igen.

Så nu står alle mine krukker i glashuset og passer helt sig selv.

Den smukkeste blomstrende dag til jer alle
Klem

Charlotte



26 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Godt du har fået lagt løgene, så du ikke tænke mere på dem. Det bliver flot til foråret. Mine kommer i bedene, jeg har ikke mange krukker.
    Jeg håber også, at du får en smuk blomstrende dag.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth hvor er du sød.
      Jeg glæder mig til masser af smukke blomster igen.

      Klem og god dag
      Charlotte

      Slet
  2. Skrald griner af dine lange løg :-))))
    Det bliver helt fantastisk til foråret, du vågede kvinde;-)
    God god dag
    Eventyrlige jule knus
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak søde.
      Ja jeg kunne bare ikke lade være med de lange løg........

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  3. Det må bestemt blive fantastisk til foråret - jeg møjes med at lægge pinde under mine krukker i dag, så de kan klare vinteren. Ha' en dejlig december dag i nord ❤️🎄❤️🎄❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da smart Irene. For de ikke skal frostsprænge!!!!!

      Smuk dag i kulden
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. Så godt du har fått løkene i jord .Det kommer til å bli et fantastisk syn til våren !! Selv har min mann og jeg prestert å plante ut løk på lille julaften et år ...i nabohuset så vi de pyntet juletreet ..ja,ja,bedre sent enn aldri !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi ja det kan sagtens lade sig gøre Anne.
      Nu har jeg lige 4 poser jeg skal finde krukke til igen......

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet
  5. Så dejligt du fik det gjort kære dronning. Her er der osse kommet en del i krukker, som er sat væk til foråret.
    Der bliver så flot i din have og på den royale balkon.
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg virkelig. Hvis bare jeg når at lave den balkon færdig.
      Her smutter tiden alt for vildt og lige om straks er der nye tider
      Hos Villa Fryd...... Desværre!

      Knus og god dag
      Charlotte

      Slet
  6. Åh, det bliver så smukt til foråret! Jeg synes under alle omstændigheder det er svært at få tulipaner til at komme ordentligt igen efter det første år. Gad vide om det bliver nemmere når de ligger i potter ...?
    God aften til dig, Charlotte!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhhh det håber jeg sandelig Nana.
      Jeg plantede så mange smukke sidste år.
      Men ved at de siger alle dem der er dobbelte og utrolig smukke.
      Dem skal man kun regne med en gang!!!!!!

      Klem og god dag
      Charlotte

      Slet
  7. Sikken en god at lægge løgene i krukker, så du kan gemme krukkerne væk, når stilkene skal visne ned. Glæder mig til at, hvordan det hele ser ud til foråret!
    Ha' en dejlig aften, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også.
      Elsker forårsblomster og så ved man at der snart er sommer når de titter frem.

      Smuk dag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  8. Så lurt å plante løkene i krukker. Det blir nok helt fantastisk til våren.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg virkelig Bente.
      Glæder mig i al fald.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  9. Godt du har fået sat dine lange løg :-))). Det bliver et flot syn til foråret. Håber du har en god og hyggelige julemåned. Juleknus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde.
      Åhhhhh vi juler som aldrig før og min måned den bare smutter væk.
      I år er meget anderledes med mormor der er skidt. Så vi prøver at nå det hele!

      Klem og smuk dag til dig
      Charlotte

      Slet
  10. Nej det er ikke let at få tid til det hele, men løgene skal nu nok klare det. Et år fik jeg først lagt løg i vinterferien og de kom også :-)
    Sikke en fin jernkasse du viser, den kan jeg rigtig godt lide.
    Jeg sætter ikke så mange løg i potter, synes jeg får for lidt ud af det. I år har jeg sat nogle tulipaner i bedene, det er de almindelige Appeldorn, som mange ikke kan lide, men jeg kan godt lide at de kommer igen år efter år og jeg kan rigtig godt lide både gul og rød så de passer mig fint :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt Lene. Den sort kommer igen og igen.
      Ville ønske mine gjorde det men det tvivler jeg nu på.
      Nu må vi se når foråret titter frem.

      Smuk dag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  11. Jeg glæder mig til løgfesten til foråret, det bliver helt fantastisk med alle dine krukker! Nu kan du så måske hellige dig julen, nu løgene et sat?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror og håber på en løgfest.
      Men nej julen går altså for hurtigt. Elsker den måned men kan slet ikke følge med.
      Jeg vil helst det hele.....

      God dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Det er flott med tulipaner i krukker, Charlotte!
    Gleder meg til våren også, i høst fikk jeg plantet allium for første gang, spent på de..
    Ha en hyggelig helg,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhhh Allium de er fantastiske. Dem har jeg også i tre farver.
      De er nemme og taknemlige at få til at gro.
      Du kan godt glæde dig Ida.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  13. Lange løg,giver det lange blomster? Pjat! det er da bare så vildt alle de løg du har sat. det bliver så skøn at se når foråret igen kommer tilbage. Julekram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi hi ja måske lange store løg :))))))
      Håber det giver pote og jeg har masser af smukke krukker
      når solen atter titter frem.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet