fredag den 12. oktober 2018

Føler mig langt væk


...Weil alle leben rosen....
Det er det første man ser, når man modtager en stor kasse med roser fra Polen.
Den her kasse har jeg også ventet på i 28 dage.



Det er noget som kunne skabe glæde i det lille have hjerte.
Roserne var så fint emballeret og stadig godt fugtige da de nåede mig.



5 roser der er en anelse anderledes og enorm sjove bare fordi de er fra Polen.
Ja det er jo Rosenfeen som igen har introduceret mig til endnu en rosen himmel.



En smuk rose der er forskellige pinke farve i bladene.



Denne her Sweet Eureka har jeg store forventninger til.
Den skulle være hvid med gul midte i kronbladene og lyserøde kanter.
Så skulle den dufte himmelsk.
Så det bliver spændende at opleve næste år.



Future Alaska har jeg købt to af.
Den skulle blomster helt vildt.
De skal gerne komme til at dække en stor rosenbue.



Her er jeg ved at lave et nyt hjørne.
Må sige det tager tid.
Tid har jeg overhovedet slet ikke for tiden og det har min mormor ej heller.
Så meget tid går sammen med hende.
Hvert minut er kostbart. Så for tiden er jeg langt væk føler jeg.
Jeg følger med på jeres blogge men at kommentere er jeg ganske dårlig til.

Her i det nye hjørne har jeg sat New Dream, lyserød udvendig og laks indvendig.
Mormor elsker lyserødt og jeg vil sådan håbe jeg når at få en rose af denne til hende.
Knoppen skal bare udfolde sig, så her håbes på sol og varme.



Endnu en glæde fandt min vej.
Min skønne rosenfe har sendt en gave.
Hun syntes ikke jeg har det rigtige værktøj.
Da hun hjalp med at pelse klatrehortensiaen var hun vist ret lamslået. 
Værktøjet er det halve af arbejdet sagde hun og Kim smilede med et nik.
De to er bare så enige!
Så nu er jeg snart klædt på til endnu en havesæson.



Og så er rosen  bibelen kommet med posten.
David Austins rosenbog.
Den skulle gemmes til vinter. Men i de stille stunder og når tankerne
er for vilde til man kan sove. Der er den her blevet skimmet.
Endnu engang har rosenfeen lært mig noget godt.



Her beskrives min yndlings rose
A whiter shade of pale.



Her står hun med max mange knopper. Stoppede med at tælle ved 25.
110 cm høj er hun og helt opret stående.
Rosenfeen og Høneballes rose er begge 140 cm.
Den er så vidunderlig og mormor får en rose hver gang den springer ud.
Den dufter på hele stuen.


En smuk dag ønskes i alle
husk at nyde hvert sekund for alt går så forbistret hurtigt

Klem

Charlotte

20 kommentarer:

  1. Tillykke med dit køb, nu er du i hvert fald rigtig rosennørd sammen med Rosenfeen og fru Høneballe :)
    Det ser skønt ud, fin indpakning, synd jeg ikke har plads til flere roser.
    Ønsker alt godt til din mormor. Jeg klager i øvrigt ikke over mangel på kommentarer, jeg synes, du er sød til at kommentere hos mig <3
    Knus og dejlig dag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord Lisbeth.
      Det med rosennørd er jo en ære.......
      Jo jo du kan altid lige have plads til en til rose.

      Klem og smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Spændende med nye roser og ja sådan en pakke kan da vække glæde og forventning :-)
    Ting tager tid og det er måske godt nok, at lave noget der får tankerne væk fra det triste, håber det bedste for din mormor.
    Fin ny saks, det er virkelig vigtigt med godt værktøj når der skal laves noget.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene.
      Du har ret. Det er skønt med afledning. For tingene sidder altid bag hovedet.
      Er så glad for den nye saks. Nænner slet ikke bruge den :))))))

      Knus og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  3. Hvor bliver det spændende at følge dine nye roser! Dejligt at de klarede de 28 dages rejse så fint. Og sikke en lækker rosensaks.
    Jeg håber også det bedste for din mormor.
    Ønsker dig en god weekend. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig.
      Roserne var heldigvis ikke 28 dage undervejs.Men 5.
      Det tog 28 dage fra jeg bestilte til de kom. Noget med bankoverførsel osv.
      Det dyreste ved at købe roser i Polen er skat og told.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Sender varme tanker til dig og din mormor ❤️
    Så fine roser du har købt, og så den lækre bog.
    Dejligt med ordentligt værktøj. Der har rosenfeen og Kim altså ret ;)
    Håber I får en dejlig weekend

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Lone.
      Dejligt med varme tanker og betænksomhed.
      Det er en monster lækker bog. Helt vildt altså. Men puha så er der masser af roser at ønske sig.

      Klem og dejlig weekend med Eva
      Charlotte

      Slet
  5. Altid spændende med nyt 🌹 ROSER går heldigvis aldrig af mode , du sku ta og tørre én af hver af alle de typer du har (efterhånden) 🌹🌹🌹
    Skøn fortælling
    Dejlig weekend til dig og familien 💟
    Knuss Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har da helt ret Lise-Lotte. Det kunne være sjovt at tørre en fra hver.
      Det tror jeg at jeg vil prøve næste år.

      Smuk weekend til dig
      Klem

      Charlotte

      Slet
  6. Lis Coskun Laursenoktober 12, 2018

    Du er en smuk rose i sig selv, så hvor ellers kunne de flotte roser bo ? Ville nogen gange godt bytte min altan med din smukke have og alle dine roser.... den ene mere fantastisk end den anden !
    Varme tanker til dig og din mormor - jeg er sikker på, at din mormor vil gøre alt for at få en af dine lyserøde roser til næste sommer <3
    Mange knus
    Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød Lis.
      Jeg elsker mine roser og har min have glæde fra min mormor.
      Er sikke på hun vil gøre alt for at opleve en udsprunget rose fra Polen.
      Men det er vist at være over optimistisk!!!

      Masser af klemmer til dig
      Charlotte

      Slet
  7. Kære Charlotte, du har været god og dygtig til at lytte og lære :o) så nu er du jo også blevet en rosenfe.
    Hvor er de skønne de nye roser fra polen, jeg har kun prøvet at få dem barrods. Så det er jo helt fantastisk at se de også sender i potter og at roserne ser så fine ud når de kommer den lange vej fra.
    Hihi, altså Kim og jeg vi er enige om en del men det er altså det halve arbejde når man har de rigtige haveredskaber, så nu kan du godt smide det hakkebræt af en saks ud du har :o))))
    A Whiter Shade of Pale, gør helt sikkert din søde haveglade mormor glad :o)
    Og nyd nu alt den tid du kan få sammen med hende,
    De bedste og varmeste tanker til dig og mormor.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du vil altid være min Rosenfe
      og jeg vil aldrig tage de ord i munden om mig selv.
      Det skal man virkelig gøre sig fortjent til.
      Du har så stor viden og lærdom at øse ud af. Jeg sluger det hele.
      Du gav mig A Whiter Shade og Pale og det er den smukkeste rose. Har bestemt jeg skal have flere af den. Har en hel forhave der kan blive fyldt :)))))
      Tak for den skønne saks. Altså nænner slet ikke bruge den..........
      Det er virkelig fine sager.

      Kæmpe klemmer og smuk weekend
      (mener du skal arbejde og så er der ferie)

      Charlotte

      Slet
  8. Uh, spændende med dine nye roser. For år tilbage, købte min svigermor også polske roser på en planteskole. Smukke smukke roser. Og er nu enig i, at også du, med rette kan kalde dig en ægte rosenfe. Tænk nu bare på eventyret om ‘ Den lille grimme ælling’. Jeg elsker roser, men er nu også en staudenørd. Har efter inspiration fra Rosenfeen erhvervet mig en Felco rosensaks. Er så glad for den, at den bliver brugt til mange andre planter end roser. Den må vist have en kærlig omgang pleje til vinter. Fantastisk sød tanke med nyudsprunget roser til din mormor. Ja det er med ikke at tage livet for givet. Vi ved aldrig hvad fremtiden bringer. Er sikker på at der ikke er nogle der vil undre sig, hvis du ikke svarer hver eneste kommentar. Der er jo indimellem ting der er vigtigere, og som ikke kan gøres om.Det er jo bare fantastisk hyggeligt, at du fortsat har overskud til at lave indlæg indimellem. Sender de varmeste tanker til dig og familien.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare altid så sød og forstående Susanne josephine.
      Tusind tak for det og tak for alle de søde ord.
      Nej intet er giver og man skal nyde mens tid er.
      Hvor er det skønt med en god saks. Ved du hvad. Men er ikke prøvet endnu.
      Er så øm over den :)))))))))
      En smuk søndag ønsker jeg for jer.

      Kæmpe kram
      Charlotte

      Slet
  9. Vilka vackra rosor du skickat efter - helt bedårande !!
    Din sida är en stor roseninspiration för mig som tidigare inte haft så många rosor.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du altså skøn Isa.
      Tusind mange tak. Det gør mig rigtig glad.
      Hvor er det dejligt vi kan inspirere hinanden for det gør du bestemt også hos mig.

      Kæmpe kram
      Charlotte

      Slet
  10. Så mange vakre roser, Charlotte. Roser og blomster gir mye glede, de bare gir...
    Håper du får mange fine stunder med din mormor,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Smuk uge til jer

      Klem
      Charlotte

      Slet