torsdag den 24. maj 2018

Tulipan Truget


Kan i huske mit indlæg sidste år.
Da jeg drømte om at mit TRUG blev fyldt med TULIPANER.
Jeg satte 100 løg eller der omkring.
Nu er der så fuld skrald på blomsterne.
Det står i skygge og er derfor noget sent på den.
Mere sommer end forårs trug tror jeg det er.



Den dobbelte og meget smukke tulipan.



De spidse.



Hmmmmmmmm den er vist mere lime end hvid!








Den  her er bare speciel.



Er total vild med den. Den hedder White Parrot.



Hov hov hvor var det så lige denne her kom fra.
Jeg er jo slet ikke til gul!
Heldigvis fik jeg en super god viden af Fru Høneballe.
Hun skrev nemlig at man skal plukke hovederne af så de ikke spreder sig.
Trust me den er hovedløs tak for tippet Lisbeth.....



Det blev faktisk et ret godt forårs trug.
Der bliver budt velkommen med de smukkeste hvide blomster.
Nu vare det så ikke længe før astilber og  hostaer tager over i truet.

Smuk solrig og varm dag til jer alle


Knus


Charlotte


21 kommentarer:

  1. Godmorgen. Smukke smukke tulipaner. Er der også en klematis og guldranke der har sneget sig ind ? Elsker de limefarvet blomster. Men er ganske enig i at gul er fuldstændigt no go. Og så alligevel synes jeg solsikker har noget ganske sommerligt over sig. Bare ikke i min have. Håber tulipanerne er nogle af dem der kommer igen til næste år.
    Rigtig skøn dag til dig.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine.
      Ja det skulle være dem som kommer igen. Men måske jeg skulle sætte nogle flere for at være sikker......
      Ved du hvad jeg har sået i år..... hvide solsikker fra England . Håber det lykkedes.
      Øhhhhh guldranke ved jeg slet ikke hvad er, fortæl endelig.

      Knus og dejlig varm weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Så smukke tulipaner i dit trug. Godt du fik tippet med at nippe hovedet af den gule ;)
    Hehe kommer til at tænke på de creme farvede karse blomster vi havde sidste år..... puh så skuffede vi blev hahaha
    Men her behøver du ihvertfald ikke være skuffet. Det er meget meget flot.
    Rigtig god dag til dig

    Knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone.
      Ja var noget nervøs om de her også blev gule. Så var jeg gået amok :))))))))
      For ja husker da tydeligt de dumme gule tallerkensmækkere :)))))))
      Tænk de kommer igen i år. Har valgt at de overlevende bliver. Så skynder vi os at spise dem!

      Knussss og god lørdag
      Charlotte

      Slet
  3. Hej Charlotte
    Ja af med hovedet, jeg har nogle senere gule, de er sådan set meget pæne, men sidst på blomstringen bliver de røde og til sidst grimme falmede orange, nu skal de af med hovedet, jeg kan ikke holde ud at se på dem længere.
    Vil du ikke rette overskriften til truget, jeg troede, det var navnet på tulipanen :) undskyld jeg blander mig.
    Kæmpeknus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. ja af med hovedet til de gule Lisbeth.
      Jeg har rettet overskriften. Jeg er ordblind og tager gerne mod hjælp.
      Har lært mig selv mange rim og remser. Men nogle gange laver jeg en fatal brøler.
      Den kom så nu :)))))))

      Smuk weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Ja hvor kom den fra. Du havde da nær slået mig ihjel, var ved at få et stykke rugbrød i den gale hals da jeg pludselig så en gul Tulipan på din blog. De andre er nu meget pæne, men det er som om de slet ikke passer til den her varme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Rita. Du har helt ret.
      De passer slet ikke ind i varmen.
      Men de står i helt skygge. Så derfor er det først nu de er store og voldsomme.
      Men allerede nu er hostaerne ved at overtage. Alt går hurtigt her i den lækker varme :)))

      Knus og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Dear Charlotte,
    you have a very creative blog. I stay - just don't want to miss another post.
    Thank you for your inspirations and all my best
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Elisabeth.
      Thank you for de lovely worth.
      I have take a look at your blog too.
      I is beautiful. But i can see to sign in.....

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  6. Beautiful white tulips!
    Charming!

    Have a lovely day!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.

      Nice weekend
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  7. Den gule forstår da at få opmærksomhed, jeg lurede da der pludselig kom en gul spids mellem alle de mere sanselige og smukke. Selvfølgelig var den gule en fejl, burde have sagt mig selv, inden jeg læste det;-)
    Det er et lækkert trug, råt og fint, perfekt!
    Ha en skøn weekend
    Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Anette en mega stor fejl...............
      Men nu er hovedet knækket og satser ikke på at se den igen.
      Nu er alt atter perfekt :))))))

      Knus og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  8. Kære Charlotte.

    Det er simpelthen så flot med alle de hvide blomster. Kan godt forstå du er glad ��⚘

    Hav en skøn weekend!

    Knus,
    Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Annastasia.
      Ja jeg er meget glad for det og her i varmen er hostaerne allerede ved at overtage.

      Knus og skøn weekend tilbage til jer
      Charlotte

      Slet
  9. Det er da også det skønneste trug. Sådan et gad jeg godt at falde over :-)
    Knus og god weekend - Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen. Jeg er så glad for det. Men sikke et mossel arbejde at få det hentet. Aldrig har jeg da løftet noget så tungt.
      Smuk dag i varmen
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Helt underbara bilder! De där tulpanerna är fantastiska...
    Ha en härlig o glad lördag!
    Kram Titti

    SvarSlet
  11. Nydelig krukke og tulipaner, Charlotte! Hvite tulipaner er også en favoritt hos meg.
    Nå er det varmere enn på sydlige breddegrader her, alt eksploderer i hagen,
    Ha en smuk helg!

    Knus, Ida

    SvarSlet
  12. I really like your site and content so much,thanks for sharing the information keep updating, looking forward for more posts.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet