søndag den 20. maj 2018

Clematis Montana Rubens


Åhhhh så skete det endelig, min store Montana Rubens clematis er sprunget ud.
Det er en glæde og et eventyr hvert år.
Iflg. Kim er jeg ret heldig at jeg endnu har den.
Han er træt af den fylder og breder sig.
Lige på det punkt kan jeg ikke få det stort og vildt nok.



Når man står nede i haven og kigger op på verandaen.
Så er det da et smukt syn og her er der stadig bare mange knopper.



Carl-Johan ligger og kigger ned på min veninde Flytte.
Han kan lige få hovedet ud mellem blomsterne.




Når vi så kommer op på verandaen.
Så kan man se hvor meget den fylder.
AA's stol er næsten helt væk i lyserøde blomster.



Sådan ser rækværket ud indefra.
Det er da et fantastisk lækkert syn.



Når jeg står i køkkenet og kigger ud.
Så er det bare en drømme udsigt.
Jeg kalder verandaen "mit Italien/ mit Tyrkiet/mit Spanien" alt efter temperatur...
Lige nu er jeg i himmeriget med de varmegrader vi har.



Da vi sad og spiste til aften.
Siger jeg til AA.
Din trøje passer til blomsterne. Jeg tager lige et billede.
Super mor, så åbner jeg lige øjnene for solen.......



Kan i huske jeg lavede rabarberskum sidste år.
Billedet her er fra det indlæg. Montana rubens minder i farven om rabarber skum
derfor forbinder jeg de to ting.
Den opskrift får i lige HER. Det er jo tiden nu og virkelig vær at prøve.



Jeg er godt nok glad for den.



Se nu begynder haven virkelig at være sjov.
Nu kan vi atter lave vores egne buketter igen.
Det gamle fajance fad fra Jane er fast inventar til de første blomster hoveder.

Smuk søndag til jer alle
Så i Pinsesolen danse....

Klem

Charlotte





20 kommentarer:

  1. God morgen Charlotte
    Ja Clematis montana Rubens vil frem i verden, måske lidt for meget :) men flot er den med smukke blomster. Min vokser op og blomstrer i toppen af et bøgetræ, heldigvis har jeg andre ved jorden.
    Smuk pinsedag til dig og familien
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sådan en smuk og god ide at have dem til at vokse op af et træ.
      Det er simpelthen genialt.

      Klem og god aften
      Charlotte

      Slet
  2. Det er da det smukkeste syn man kan tænke sig. Og søde AA er en rigtig spasmager ;) men det ligger vist til familien at have god humor.
    Mit højeste fødselsdags ønske er i år, det samme som sidste år ;) du ved hvad jeg mener.
    Ønsker jer en rigtig dejlig solskinsdag i dit smukke Spanien, som det nok kaldes i disse skønne dage.

    Knus og kram
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er ret tilfreds med synet på verandaen lige nu.
      Ville ønske det så sådan ud hele sommeren.......
      Jeg tror jeg har regnet ud hvad du ønsker dig.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Åhh, for et fantastisk vakkert syn Charlotte.. Er helt vild med din Clematis.
    Jeg har prøvd å få den til her, men vinteren er nok for kald.
    Ha en fortsatt fin dag i ditt blomsterhav!

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Æv også Ida. Er der virkelig for koldt hos jer til at have clematis.
      Det er lidt øv.
      Men så må i have klatter roser i stedet for.

      Smuk aften
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. Det er da helt vildt, at Montana'en er vokset sig så stor. Blomster, hund og ikke mindst sønnike klær' hinanden. Kan godt forstå at du tænker dig sydpå med solen og det brusende blomsterflor. Og de har skønne blomster sydpå, men for mig er klematisen den nordiske overdådige blomst. Og det er ikke sådan at kimse af. For den danske sommer kan godt hamle op med syden, når den altså er som nu. Pøj pøj med løbet i morgen.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Susanne Josephine.
      Løbet gik heldigvis godt. Noget langsommere end ønsket.......
      Men sådan er det når der er skader hist og her.
      Du har ret. Det kan være fantastisk i vores land hvis vejret er med os. Så er der næsten ikke noget som er bedre.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  5. Hold da op, det er da helt vildt, så meget den skyder opad. Så smukt det ser ud. Den må du passe på, jeg har aldrig set noget lignende. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have. Jeg er også rigtig glad for den.
      Tror det er Kim jeg skal passe mest på i forhold til den Clematis :)))))))))

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  6. Ja, men jeg er da helt enig - den ER fantastisk - er ked af at fortælle dig, at jeg aflivede min i efteråret 😞 beklager, men den stod i et stativ sammen med Willestrup rosen og tog magten fra rosen 🌹Nu er Willestrup glad, men mæske finder jeg plads til en ny Montana - for den ER smuk. Pinsehilsen fra syden

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhhhh ha ja nogle gange må man tage nogle kedelige valg.........
      Er sikker på du nok skal finde en anden smuk clematis.

      Smuk og lun aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Selvfølgelig har du sådan en skønhed. Den passer bare perfekt hos dig Fru Fryd ❤️
    Jeg har desværre ikke held med clematis men synes de er skønne.

    Knus Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødesen.
      Jeg stor nyder den. Syntes det er så mega smukt på verandaen.
      Naboen var lige over og tænk hun sagde........
      Er de kunstige sådan et blomsterhav.
      Men det er også vildt det er muligt med sådan en skønhed.

      Knus og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  8. Den er bare så fin og en af dem man altid kan regne med😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave q

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid som i altid.
      Der har været gang i den lige fra jeg fik den som 10 cm høj.....

      Knus og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  9. Det er jo et helt forrygende smukt syn, jeres hus er som skabt til den. Fantastisk stemning der er i billederne. Hi hi til AA;-)))
    Havde også en montana rubens for nogle år siden, den måtte lade livet. Sidste år fik vi endelig en igen, elsker den, og dens grokraft, dens blomstertæthed.
    Uhmmm rabarberskummet lyder lækkert, det bliver jeg nødt til at prøve.
    Ha den bedste dag
    Stort knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du har fået en ny Anette.
      Syntes faktisk den blomst er lige dig. Den er sådan lidt
      Jeg bestemmer selv mine veje. Håber du forstår . For det er meget positivt ment.
      Dens vildskab og grokraft er som dig.
      Sjovt som man kan forbinde noget med en person.

      Smuk aften i det lune vejr
      Knus

      Charlotte

      Slet
    2. Smiler stort stolt og glad, sikke et kompliment, hvor er du altså sød Charlotte <3 Kæmpevildknuser-og fantastiskdag tilDig fraMig:-)))))

      Slet
  10. Hvor er det et smukt syn og sikke en skøn veranda I har, jeg forstår din begejstring :-)

    SvarSlet