torsdag den 15. december 2016

15. december, Indkørslen


15. december allerede og velkommen indenfor hos os.
I skrivende stund er der et smukt lag sne, lige min farve men ikke min temperatur.
Lige nu er der altså fælles gartner som man siger.
Men når det nu skal være og ikke kan være anderledes med kulde.
Hvad er så mere hyggeligt end en slæde tur og derpå et krus varmt kakao eller
 gløgg. Røde kinder og derefter varmen ved kaklen. 
Den stemning besluttede jeg mig for at skabe i indkørslen.
Sådan en stemning skal vores gæster modtages af hele december.



Jeg har været så heldig. For jeg havde fået en kælk af Alice nabo.
To kælke kom Morten med og Søren kom med den fedeste store slæde.
Sådan en man brugte til at slæbe træ hjem fra skoven med, i gamle dage.
Det blev simpelthen elementerne i opstillingen.
Dertil skal der da være et slæde skilt.



Jeg fandt noget træ i kælderen. Noget af en front på en gammel skuffe.
Så stort et skilt kræver vist at det overføres via bagepapir og ikke i frihånd.
Det med overførsel har jeg vist jer så mange gange før.
Jeg printede skriften ud og sat det sammen med tape og overførte det på træet.



Jeg er meget tilfreds med resultatet og igen har jeg brugt kalkmaling.
Ingen voks da det er til udendørs brug og så vil komme til at skalle af.
Kun til skilte der bliver brugt indendørs, anvendes voks.



En af Sørens kævler fik også lige malet et hjerte på sig.
Hvor er det skønt at man ved, hvor man kan finde tingene.
Hvis man lige står og mangler noget.
Søren har efterhånden været stor leverandør. Søren er Peters søn og Stines storebror.
Fantastasetisk at have kendskab til hele familien.
De er bare alle i den familie fantastiske, på hver sin måde.  



Her er anvendt ene af ting jeg havde på nær skiltet og kævlerne.
Den lille kakkel i køkkenet kan jo ikke tage så store stykker træ.
Så det træ vi har er meget småt. 














Det var godt jeg nåede at få taget nogle billeder ret hurtigt.
For skal da love for sneen kom dalende ned som skomager drenge lige med et.
Fem minutter efter jeg var færdig med opstillingen kunne man slet ikke se hvad jeg havde lavet.
Så var det ind og nyde varmt kakao med børnene.


Rigtig fantastisk dag vil jeg ønske til jer alle
Juleknus

Charlotte




7 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud og en fantastisk måde at byde gæsterne velkommen på. Vidunderligt med så søde venner der lige ved hvem de kan glæde med smukke gamle fund. Det er da en stor glæde og de kan jo se tingene bliver brugt og kommer frem. Rigtig skøn dag til dig.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
  2. Godmorgen. Og sikken nogle smukke og hyggelige billeder at vågne op til. Her fungerer det som en smuk velkomst til en ny dag. Det er sjældent, jeg når at tænde for computeren om morgenen, men det bliver i høj grad prioriteret her i december. Dejligt at der er så mange, der tænker på dig med forskelligt ''gammelt'' skrammel. Det kommer jo også os andre til glæde. Her må det gerne vente med at sne til weekenden, hvis det absolut skal sne. Smukt er det i haven og naturen, men ikke på vejene.

    Du ønskes en dejlig dag.
    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
  3. Dejlig velkomst med masser af hygge. Det er så skønt med gode venner der lige husker at spørge dig, inden de smider noget væk. Og det er utroligt hvad du klan få ud af tingene.
    Dygtig, kreativ og fantastisk er du Charlotte 💕

    Rigtig dejlig dag til dig
    Knus Lone

    SvarSlet
  4. Fantastisk velkomst:-)))) man kunne let fristes- hvis man kom forbi som turist, at dreje ind, for det fortæller at her er man velkommen- noget at opleve/eventyr, måske endda købe(tænker på din dejlige kommentar til os i morges;). Jeres hus er altså lidt som Pippi Langstrømpes, det har jeg vist også sagt for længe siden-for mig er Pippis hus levende<3
    Se nu skal jeg også til at gemme gamle skuffefronte;-)))) ha ha ha
    Ha den skønneste dag
    Juleknus Anette

    SvarSlet
  5. Kære allersødeste og allejuleste Charlotte. Hver gang jeg læser et af dine indlæg så tænker jeg "hvor får hun det fra" du er så fyldt med gode ideer og til at få dem udført at du burde tjene på det.
    Hvor er det altså en fin velkomst, når jeg kommer til Aalborg næste gang så sniger jeg mig forbi din indkørsel jeg er sikker på det er en oplevelse.
    Kæmpe Julekrammer fra Linda

    SvarSlet
  6. I love these photos with snow!!
    Reminds me from my home country...

    Lovely days for you!
    Hugs, Susanna

    SvarSlet
  7. Kæreste Susanna, Linda Rosenfe, Anette, Lone, Susanne Josephine og Majbrit.

    Tusind mange tak for jeres underskønne kommentarer.
    Åh som jeres kommentarer varmer hver dag. Jeg stornyder dem.
    Alle de smukke roser i sender mig. Jeg bliver så glad helt inden i.

    Jep her bliver tingene brugt Majbrit. Ellers ryger de videre til andre lods ejere.
    Vi kan jo til sidst ikke være her. Med min samlermani. Hvis ikke det enten bliver brugt eller kommer videre. Har så svært ved at skille mig af med noget. Så jeg går efter at alt kan bruges, kun fantasien sætter grænser!

    Fantasien lever heldigvis i bedste velgående her Hos Villa Fryd. Anette jeg kom til at smile meget bredt over din kommentar. For inden jeg skulle finde navnet til denne blog. Lavede jeg en undersøgelse blandt vores venner. De blev spurgt om hvad de forbandt navnet Hos Villa Fryd med.

    De fleste svarede Pippi Langstrømpes hus. Så Anette du er nok ikke helt galt på den.
    Indtil jeg var 15 år var jeg rødhåret. Det forsvandt stille og roligt! Så lidt Pippi har der nok også været over mig, ja måske endda endnu. For når jeg tænker over det så køre vi nok lidt samme mantra. Det har jeg aldrig prøvet før, så det kan jeg nok godt!
    I dag er jeg nok bare blevet lidt mere voksen og med leverpostej farvet hår og krøller over alt!
    Hvor de pludselig kom fra i teenager årene, ja det vides ikke. Men de er desværre ret sejlivet!

    Susanne Josephine hvor er jeg glad for at høre du prioritere min blog så højt her i december.
    Det er jo lige til at få gåsehud af. Det er virkelig sødt skrevet og varmer enormt.

    Jeg vil ønske jer alle den aller bedste fredag
    Juleknus

    Charlotte

    SvarSlet