torsdag den 1. april 2021

Glad Påske


 Så blev der 1. april.
Ikke aprilsnar..... og så blev der påske.
Mange af os har fri og normalt er vejret skønt.
Så det bliver nok haven der skal bruges tid i.
Eller måske en skøn påske frokost.
Jeg inviterer jer med indenfor i alrummet i dag.



 Kan i huske jeg fik en masse skodder.
Ellers kan i læse om det HER.
Vi er nu i gang med at anvende de gamle skønheder.



Kim fik opgaven at skrue skodder op ved spisebordet.
En kæmpe opgave.
Vores væg er så utrolig dårlig lige der.
Den er lavet af sand tror jeg. Alt smuldre når man borer hul.





 Men det lykkedes ham.
Er total vild med det nye sommer look.
De skønne duftpelargonie er kommet frem i lyset.
Og lys det er noget vi har masser af i dette rum.



 Nogle af de sidste vintergækker er taget ind.
De nydes ekstra meget. Ved der er et år til jeg ser dem igen.



Nu hvor der er påske så skal i lige se her.
Bodil og Berthas først æg.
Der kommer to hver dag.
Jeg er en stolt hønemokke mor.



Der er kommet ro i "hønsegården".
Blomme er blevet "accepteret".
Men kun på Berthas nåde.
De er ikke perlevenner.
Hun bliver konstant sat på plads.
Jeg går og dimler om vi skal af med Blomme.
Hun går altid alene og har ikke et dejligt hønseliv syntes jeg.



Bertha er ofte inde i sofaen hos mig.
Så Bodil og Blomme kan hygge sig sammen.
De to er perlevenner så snart Bertha ikke er til stede.



I dueslaget er Erik kommet til verden.
Altså jeg elsker de små kræ og andre syntes 
det er verdens grimmeste baby dyr.



De udvikler sig til de smukkeste fugle.
Kan godt se han har lidt Trump frisure.....


Den bedste påske ønsker jeg til jer alle
Nyd tiden og forhåbentligt det gode vejr

Klem



15 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt med de skodder. vi har også sådan en træls væg mellem køkken og stue, godt der hænger noget, og dækker for krateret;)))
    Og hvor er Trump, Trumpagtig at se på, godt det ydre ikke altid spejler det indre, griner.
    Du og familien ønskes den smukkeste påske, alt godt til jer <3
    Påskeklemmerogkrammer-fra-Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette
      Så dejligt at høre fra dig. Du har nok travlt med blomster her i højtiden.
      Ja Erik er smuk... mest indvendigt. Men lige om lidt også udvendigt. Det går stærkt med de hvide fjer.

      Klem og en fantastisk påske til jer🐰🐰
      Charlotte

      Slet
  2. Flot med de skodder, men det har ikke været sjovt for Kim med sådan en smuldrende væg.
    Dueunger er ikke kønne, men derfor kan de godt have charme med Trumphår ;)))
    Klem og dejlig påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det var en hård opgave Lisbeth. Den væg er så dum og har altid været det.
      Erik er ved at blive ret smuk siger jeg dig. De hvide fjer kommer hurtigt til udtryk.

      Glad påske søde ven
      Klem🐇🐇

      Charlotte

      Slet
  3. Super god ide med skodderne. Kim er dygtig,det er ikke det nemmeste at få det til at hænge lige når væggene smuldre. Her er det godt nok koldr og blæsende igen, så det bliver ikke til så meget tid i haven idag. Åhh hvor er den en skøn lille ny. Den er da en lille lækkerhed.
    Bertha er en rigtig møgforkælet hønsemokke :)))
    Knus og dejlig påske til dig og resten af familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag er der storm. Lidt regn og helt gråt over byen.
      Virkelig ikke havevejr. Men jeg har heller ikke været i haven i påsken.
      Har desværre pådraget mig en skade. Så uheldigt. Så kan nærmest ikke gå.
      Sidde, stå og ligge går fint.
      Er ved at dø for haven trænger og det var nu jeg havde muligheden.

      Ja de hønemokker, men kan ikke undværer dem. De er så skønne. Giver så meget glæde..... og bekymring. Præcis som børnene😆😂😄😂

      Klem og en henrivende påske🥚🥚🥚
      Charlotte

      Slet
  4. Super god ide med skodderne. Kim er dygtig,det er ikke det nemmeste at få det til at hænge lige når væggene smuldre. Her er det godt nok koldr og blæsende igen, så det bliver ikke til så meget tid i haven idag. Åhh hvor er den en skøn lille ny. Den er da en lille lækkerhed.
    Bertha er en rigtig møgforkælet hønsemokke :)))
    Knus og dejlig påske til dig og resten af familien.

    SvarSlet
  5. Sjov ide med skodderne, men det har da været noget af en besværlig opgave, du gav ham.
    Altså... du forkæler de hønsemokker. Jeg kan godt forstå, at du overvejer om Blomme skal have nye venner. På den anden side set, så har mange dyr og fugle en enorm tryghed i at kende deres plads i hierarkiet. Det er jo helt naturligt.
    Rigtig god påske. Også til det lille kræ, der forhåbentlig vokser sig fra det morsomme trump-look.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth
      Åhhh de høns altså. De fylder mit hjerte med glæde og bekymring.
      Syntes det er synd for Blomme hun ikke er i fællesskabet. Men nu tillægger jeg hende menneskelige enskaber. Det er for dumt.
      Men ville elske alle var lykkelige. Sådan siger vores børn min tankegang er og det er umuligt. Men man har vel lov at prøve😆😂😄
      Erik er allerede ved at være stor og næsten hvid. Han øver i at flye nu.
      Det går så stærkt.

      Klem og en strålende påske🐇🐰🐑

      Charlotte

      Slet
  6. Godmorgen, Charlotte
    Jeg vil ønske dig en dejlig påske - lidt for sent. Havde slet ikke set, at du havde lagt dette indlæg på. Kan slet ikke stå for dine høns.
    Hvor er det fint med skodderne. I bor så smukt både ude og inde.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Jeg overser også indlæg. Tror jeg har lidt travlt som nystartede på job.
      Men tiden kommer hvor jeg får overblikket tilbage
      Jq hønsene de er bare for lækker. Nyder dem så utrolig meget. Kim griner for de kalder på mig og snakker helt vildt når de ser mig. Helt små kyllinge hjerner tror jeg ikke de har så.
      Man kan lærer dem ret meget.

      Den bedste påske ønskes i🐑🐰🐇🥚
      Klem

      Charlotte

      Slet
  7. Hvor er det rørende, at de kalder på dig og snakker helt vildt når de ser dig 🤍🤍🤍
    Knus og påskekram 🐑 🐰 🐇 🥚

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror bare jeg er så meget til fjer børn.
      Kan godt lide den måde vores samspil er på og så til tider får jeg en hjerneblødning g og gør dem lidt for menneskelige 😆😂😄🐔

      Slet
  8. Lidt sent, men velment God Påske :-)
    Hyggeligt med høns og duer.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bestemt aldrig for sent.
      Sidste dag i påsken nu og den er gået alt for hurtigt.
      Meget anderledes end de andre år med familie hygge.
      Men mon ikke det bliver anderledes til næste år.

      Klem og fortsat skøn påske
      Charlotte

      Slet