søndag den 17. januar 2021

Yndlingsfarven over alt

 


Sneen er kommet til Nordjylland.
Som jeg skrev til jer sidste gang, så har vi fået masser af sne i år.
Da den sidste sne forsvandt tirsdag tog det præcis 8 timer,
før vi vågnede op til endnu mere sne end tidliger.
Sneen giver et ubeskriveligt lys og så kommer legebarnet frem i en.....



Haven bliver virkelig eventyrlig.
Sneen er så tung, smuk og stille og ligger en dyne over det mørke og triste.
Lang tid siden jeg har været så glad for at se sne som i år.



Jeg elsker vores forhave i sne.
Pavillonen ser ud til at være belagt med hvide fluffy blonder.



AA er nu ved at være meget træt af at gå i skole fra sit værelse.
Corona har mange konsekvenser for alle.
Lærerne er virkelig fantastiske. De griber mange muligheder
for at undervise fra en skærm.
En opgave var at lave denne islygte udregne rumfang osv
De har også lavet sneengle og udregnet en masse der fra.
Skovlet sne på tid.
Der er masser af ideer, men kan mærke de unge mennesker bliver mere
og mere svære at motivere. De savner den sociale indlæring.
AA er en af dem der skal passes på, så her kan ikke bare komme en masse venner.
Så til tider kan det føles som et fængsel for en teenager.



Alene af den grund er jeg glad for at være hjemsendt.
Det ville være svært han skulle være alene 9 timer om dagen.
Altså det kan han godt. Men der skal motivation til.
Mange må have det ekstrem svært på den konto.
Men så må der hygges i stuerne. Der må gøres noget.
Her har jeg studset AA æbletræ. Det han fik i dåbsgave.
Glæder mig til der kommer lidt grønt på grenene.



Jeg elsker løgplanter.
Det er bare at fylde godt op i rummene og få foråret ind.
En af vores lokale gartnere har selvbetjening.
Det er genialt. Man kommer ikke i berøring med nogle.
Betalingen er mobilpay. 
Nyder at kunne få blomster med hjem til huset.
Det er jo her vi skal opholde os. Så hvorfor ikke pynte op.





I nat har vi haft et af de koldeste døgn.
Man kan mærke det her inde i huset.
Brændeovnene køre på fuldt gas, der bages og laves simmermad.
Lige præcis sådan skal januar være. Når det ikke kan være anderledes.

Jeg ønsker jer den bedste søndag

Masser af sne krammer fra nord




20 kommentarer:

  1. Tillykke med al sneen, som har lagt sig på den helt rigtige måde, lidt misundelig har man vel lov at være :) men godt du er så glad for det, jeg holder meget af sne, men ikke af at gå tur i det, så jeg kan stadig gå mine ture næsten uden at falde.
    Ja det er ikke sjovt for børn og unge, som ikke kan komme ud, jeg føler med dem, vi er alle trætte af coronaen, men hjemme hos os er det næsten som det plejer, vi ser ingen mennesker, det værste er ikke at se børn og børnebørn.
    Skøn søndag i sneen til dig og dine
    Klem
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk er jeg heller ikke ret glad for sne. Jo i december.
      Men i år er bare helt anderledes. Det giver lys og en ny glæde i alt det triste.
      Men du har ret, det er virkelig glat at færdes ude.
      Vores grund er fyldt af trapper og bakker. Det ere virkelig glat at gå der.

      En fantastisk tirsdag, her sner igen.....
      Klem

      Charlotte

      Slet
    2. Har du mulighed Lisbeth så tjek min story på instagram, så kan du se hvor meget her sner.

      Slet
  2. Åhhh Charlotte så dejligt at læse din blog.
    Din skrivestil får altid en varme til at bedes i mit sind en varme af hygge hjemmelig-hygge man kan næsten føle varmen fra brændeovnen og dufte brødet.
    Håber snart AA får mulighed for at komme i skole igen det er der mange børn og unge der virkelig trænger til.
    God søndag mange varme knus herfra på en kold morgen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din flotte skriv.
      Så mange dejlige ord du sender mod mig.
      Ja den corona skal vi til at have styr på så landet atter kan åbnes op.
      Det er virkelig en underlig tid.
      Hørte Mads Steffensen sige at vi skulle tænke på hvis det var os der var ung. Vores skoleår, vores fester, vores klub aftner osv. Alt det går de unge glip af. Det er et stort socialt tab.
      Men mon ikke det snart vender.

      Kæmpe krammer og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  3. Kære Charlotte :o))
    Du er den bedte til at få noget godt ud af alting, og selv om vi har et udfordrende år så kan du stadig finde og glædes over alt det smukke i livet.
    Din have er så smuk og især pavillonen er da helt vildt flot med sne, det er jo første gang vi ser den pyntet med pudder :o)) Gad vide hvor længe den får lov til at beholde sin farve, nu hvir du har set den som hvid :o))
    Nyd søndagen og hjemmebaget
    Kram fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er for lækker Rosenfe. Tak for de aller finest ord.
      Jeg prøver at være positiv men til tider dukker svinehunden op.
      Er så træt af corona. Det ødelægger alt for meget.
      Men noget jeg ikke er positiv omkring er min ledighed.
      Jeg er til møde hver uge med jobcentret. Jeg har et job lige om lidt.
      Jeg er bare hjemsendt.
      Men skal til møder om at skrive ansøgninger osv.
      Skal også skrive to ansøgninger om ugen.
      Det er altså spild af tid for jobcentret, arbejdsgiverne og mig.
      Forstår slet ikke den lovgivning.
      Men nu vil jeg til at til møde og høre om hvordan jeg skal optræde til en samtale :)))))))

      Klem og en fantastisk dag
      Charlotte

      Slet
  4. Deilig med snø, Charlotte! Her har vi også mye, og har vært veldig kaldt.
    Det lysner opp med snøen, det hjelper i disse tider..
    Ikke lett for de unge nå, nei.
    Man får ta tak i det gode, og blomster hjelper alltid.
    Så vakre lysestaker du har, ha en fin dag.

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for fine ord Ida.
      Jeg elsker lysestager og de er altid det centrale i min oppyntning.
      Men blomster er ej heller til at undværer.
      Ja i har det vel også koldt for tiden. Det syntes jeg at kunne se på
      billeder på instagram.

      Den bedste dag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  5. Det er så smukt med sne, har lige gået et par timer, lige til at blive forelsket af <3

    Hvor er billederne smukke, og ekstra-og især af pavillonen iført sne.

    I er heldige i kan være hjemme sammen, du og AA. Hepper på at skolerne, og samfundet snart kan åbne op igen.
    Ha den dejligste søndag
    Klemmer fra Anette

    PS tror da lige jeg må bage noget brød, tak for lækkert brødbillede :-P)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Anette. Man bliver glad i låget af alt det lys der er fra sneen.
      Jeg kan ikke lade være at være ude selv om der er hammer koldt.
      Tak for dine fine ord. Ja den pavillon er virkelig smuk og pynter på et hvert billede.
      Den er jeg ret glad for. Både med sne og dækket af hvide blomster om sommeren.
      Du må igang med at bage. Det skal jeg igen i eftermiddag.

      Masser af klemmer og en fantastisk skøn dag
      Charlotte

      Slet
  6. Jeg giver dig ret: Sneen er fantastisk og er kommet lige på rette tid i år. Det ser helt fortryllende ud i jeres have.
    Du er en god inspiration mht. oppyntning indendørs - jeg må se om jeg kan få nogle forårsblomster købt.
    Det stiller helt sikkert store krav til børn og unge for tiden - og forældrene med. Det er ikke sjovt, men kommmer jo nok til at tage nogle uger ind i febraur også.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine fine ord Ulla.
      Sne gør bare det hele mere eventyrligt.
      Indendørs kører vi jo også det hvide tema. Jeg elsker når der er en rød tråd og tingene hænger sammen.
      Mit dekoratør gen fornægter sig ikke der :)))))
      Puha ja jeg tænker nærmest påske for der sker noget med genåbning. Så jeg vil hellere stole på din forudsigelse.

      Klem og en fantastisk tirsdag
      Charlotte

      Slet
  7. Hvor er det smukke billeder, Charlotte - det er dejligt at se jeres have med sne!
    Ja, det er noget af en udfordring for lærerne i denne tid. Men det lyder super, at lærerne griber mulighederne, når de underviser fra en skærm , som opgaven med at lave en islygte, udregne rumfang osv.
    Jeg har i nogle dage hjulpet Bella med at lave en skoleopgave, hvor hun skulle oprettet en blog, og det morede mig jo :-)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte for de fine ord.
      Min mobil er fantastisk til at tage foto.
      Men min pc driller. For den er ikke farvekalibreret ordentligt.
      Så billederne ser ikke godt ud her inde. Det er ret træls.
      Ej sikke en fed tjans at få. Det er hyggeligt at oprette en blog.
      Elsker jo skabelsesprocessen. Det var da en god opgave lærerne har fundet på.
      Skal den blog så bruges til noget bestemt?

      Masser af krammer og en skøn dag
      Charlotte

      Slet
  8. Vi er helt enige i at sneen ser smuk ud og at den lyser meget op, men jeg er bare ikke ret glad for sne:-) Vi har heldigvis ikke fået så meget, men mandag fik vi en del, det meste er nu væk nu da vi har tøvejr.
    Det er bestemt ikke let for mange i denne tid og skolebørnene har godt nok en hård tid. Vi må håbe at det hele snart letter og vi langsomt kan vende tilbage til normale tider.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke specielt glad for sne ud over december Lene.
      Men i år er det så anderledes. Elsker lyset. Elsker at kunne gå ude, ikke som i kedeligt regn.
      Håber på at ukrudt og skadedyr forsvinder. Både i haven og på job.
      Så tror jeg ser helt anderledes på sne og frost end tidliger.
      Jeg tror desværre ikke landet åbner op før omkring påske. Håber jeg tager fejl. For det vil være forfærdeligt......

      Masser af klem fra et totalt regnfuldt nord
      Charlotte

      Slet
  9. Oh such a wonderful Winter Wonderland! Love it. Hugs Yvonne

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Yvonne.
      Now it is rain in Denmark.
      Dark and bad.

      Hugs to you too
      Charlotte

      Slet
  10. Hei Charlotte.
    Hagen din er like sjarmerende både vinter og sommer.
    Forstår godt at du steller og gjør det koselig inne - det trenger vi alle i denne tiden. Det virker ikke som det tar slutt, Nå er det snart et år siden hele Norge stengte ned.
    Hilsen fra Turid.

    SvarSlet