lørdag den 13. juni 2020

Den sidste uge


Sikke en uge vi kan kigge tilbage på.
Hvis jeg starter helt fra starten af, så i sidste weekend 
kom Rosenfeen på besøg.
Vi skulle fejre vores runde dage sammen.
Det er efterhånden en tradition vi afholder hvert år.
Det er så dejligt at have lidt tid sammen.
Linda så min klematis i næsten fuldt flor.
Den bliver bare smukkere for hvert år.



Søndag regnede der hvid i haven.
Manniken Pis som jeg fik i fødselsdagsgave af svigermor.
Stod det mest romantiske sted i haven denne dag.
Syntes han er så fantastisk smuk og et stort ønske blev opfyldt.
Nu skal han bare tilsluttes vand.
Der regnede hvid regn fra æbletræet hele søndagen og i dag er der ikke en blomst.




Mandag var jeg oppe efter daggamle kyllinger hos far.
Må vist lave et indlæg om det senere hen.
Men ja nu rummer Villa Fryd også høns.



Hver dag jeg kommer hjem fra arbejde så er der 
nyt som er sprunget ud i haven.
Den her elsker jeg ekstra meget. Er ca. 130 cm høj.



Roserne banker afsted.
Vildt som de stråler for mange af dem har sygdom igen i år.
instagram har jeg kørt  en kavalkade under story.
Her har jeg vist masser af  mine roser.



 Digitalis står så smukt lige nu.
Jeg har ret mange rene hvide i haven.



Torsdag fløj Agnes og Røde fra reden.
De havde nærmest smidt forældrene ud af redekassen.
Ret så frække er de.
Når jeg gav mad så lagde de sig i skålen og dækkede med vingerne.
De vil godt have maden selv.
De er kommet til den smukkeste varmeste familie.
Iris og Henrik var atter på besøg efter fjerbørn.
De er så skønne mennesker.
Både Marie og Frede Hansen, Agnes og Røde får det som konger og baroner hos dem.




Jeg kan godt sige jer at jeg allerede nu er miljøskadet.
Næsten al min fritid bruges på vedligehold i haven.
Her gåes ikke på kompromis længere.



Alt bliver hermetisk luget og skåret væk.
Håber at nå at beskære haven i weekenden.
Nu er det ved at ligge i hænderne og så skal haven jo også nyde godt af det.
Grin ikke af kosten. Den er fra 1950.
Har arvet den fra mormor og morfar.
Vi har to nye og dem kan jeg bare ikke bruge.
Det var kram det børstenbinderen kunne af håndværk dengang.



Igår brugte jeg endnu en fødselsdagsgave.
Jeg var til fodterapeut.
Aldrig har jeg prøvet noget så behageligt.
Jeg vil slutte for nu med mine valmuer.
De står med kroner så store som tekopper.
Nøj hvor er de bare smukke.


Kan i alle nu have en helt fantastisk weekend
Klemmer

Charlotte


12 kommentarer:

  1. Det ser godt ud, I har uden tvivl hygget jer I to tøser :) Flot fødselsdagsgave du har fået af svigermor. Jeg må kigge på IG efter dine roser.
    Klemmer og dejlig weekend
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Tiden går så hurtigt når man er væk i dagtimerne.
      Kan slet ikke få tiden til at slå til.
      Men det er jo bare ret godt. Tænk hvis man kedede sig.
      Men skal nok også bare ind i en rytme......

      Skøn lørdag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Så dejligt at læse - din hvide valmue er bare så smuk! Og så elsker jeg jo at læse om dine duer og nu også høns :-)
    Klem og rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Jeg er vildt imponeret af den valmue. Skal bruge begge hænder for at nå om den.
      Ja dyr i haven kan altså noget.

      Klem og en fantastisk lørdag
      Charlotte

      Slet
  3. Vilket fantastiskt PARADIS du har - sitter bara här och njuter av dina vackra bilder !
    Ha det så gott i din magnifika trädgård !
    Kram/Isa

    SvarSlet
    Svar
    1. Så sød du er Isa.
      Tusind tak for de smukke varme ord.

      Kram og god helg
      Charlotte

      Slet
  4. Åh, det lyder så skønt alt sammen, Charlotte! - Og billederne viser jo lutter idyl! Den kylling er godt nok nuttet! Jeg glæder mig til at høre mere om jeres høns. - Hvilken slags er det mon? Hvor mange har I fået? - Og hvad nu hvis der er mange haner iblandt ...? Det spørger jeg om, fordi jeg godt kunne tænke mig at få kyllinger engang, men jeg kan ikke aflive dyr, og så er jeg jo på den, hvis jeg står med 5 haner :-)
    God weekend i jeres skønne paradis!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana for en rigtig sød kommentar.
      Jeg lover at lave et indlæg om kyllingerne.
      Har fået så mange private beskeder at det fordre det vist.
      Skal bare lige finde tiden........ men det kommer vel når man er inde i en rytme!!!!!

      Klem og skøn lørdag
      Charlotte

      Slet
  5. Da du skrev "dag gammel kyllinger" var min første tanke, at I da ikk har Kat 🙈 for ved flere Katte opdrætter gir det som hygge, godt nok fra frost.
    Der sker da lidt hjemme hos Jer 💟 Duer, Høns, hva mon det næste bli'r, er Jere have så stor..?
    De bli'r da så fine de fliser, Ja de godt gamle redskaber et de bedste 💟
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhh tænk det anede jeg ikke Lise-Lotte.
      Godt at få ny viden.
      Her sker altid noget. Det er rart. Tænk hvis vi kedede os.
      Det kommer så aldrig til at ske.
      Tror vores have er helt normal 12-1500 m2 men jeg har jo delt haven i rum.
      Det gør en kæmpe forskel. Kan man lærer det så kan man næsten alt.

      Klem og en henrivende lørdag

      Charlotte

      Slet
  6. Beautiful picutres. Hugs Yvonne

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear yvonne.

      Nice weekend
      Hugs

      Charlotte

      Slet