onsdag den 19. februar 2020

Ophold på to timer.....


I går var vi så heldige at have ophold fra regnen.
Hvad kan man ikke nå på to timer.......
I ved den der bærer viljen i hjertet!



Når jeg kiggede ud af stuedøren så så jeg trist jord. Fyldt af blade og ukrudt.
Det skulle bare være løgn.
I 8 uger har jeg kigget på det uden at måtte gøre noget!
Så jeg fik luget forhaven, hakket kanter og samlet blade.
Simpelthen et fantastisk syn nu.
De små spirer titter allerede frem i den mørke jord.



Ja mens jeg var godt igang med at luge så klemte jeg pludselig 
omkring noget blødt.
Tro mig, jeg skreg så højt at selv AA kunne høre mig fra værelset.
Selv med hørebøffer på ørene og musik i øregangene.
Frøer og mus er en kæmpe forbi for mig....
Men jeg var vist ikke den eneste der døde af skræk!!



Jeg kan godt mærke at jeg har savnet at rykke igennem igen.
Jeg er gået igang og jeg nyder at være rigtig træt om aftenen.
Havearbejde gør bare en sund træt.



I går havde vi gæster.
Pludselig bestemt vi os for at tage på planteskoler.
Det er fantastisk at være sammen med andre have glade mennesker.
En god sund fælles interesse.



Jeg er altså blevet vild med primula.
Jeg faldt over tre forskellige hvide, som bare skulle med hjem.
De kan jo plantes ud i haven igen.



Den her primula er en ny sort de har fået i år.
Syntes faktisk den er ret flot.



Sidste år købte jeg denne smukhed.
Jeg har ikke succes med påskeklokker.
Syntes de er så utrolig smukke.
Men den her har valgt at komme igen.

Altså så taknemligt et have hjerte man pludselig får.
Have sæson 2020 er skudt igang Hos Villa Fryd

Rigtig skøn onsdag til jer
og god ferie til dem der er så heldige
Klem

Charlotte



12 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Det var både gode og dårlige fund, du gjorde i haven. Jeg havde godt nok også skreget, hvis jeg havde fået fat i sådan en, det ligner en rotte :( Måske kan du alligevel have held med påskeklokker, det er da et forsøg værd.
    Ja man bliver dejligt træt efter havearbejde, men en lang gåtur på over 10.000 skridt, kan nu også gøre det, i hvert fald for mig. Godt du kom i haven, det er så fristende at få alle de gamle blade væk.
    Skøn dag til dig
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja skreget Lisbeth...... jeg hader mus. Som i hader lige så meget som frøer.
      Så der var larm på Bakkedraget.
      Ja det er dejligt med fysisk arbejde.
      Jeg går normalt ca. 18000 skridt om dagen. Da jeg løb kunne jeg lægge det dobbelte til.
      Men her hvor jeg har været mindre aktiv har jeg max nået de 9000 og det var faktisk for meget.......

      Klem og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  2. Så var det dig jeg hørte Charlotte;-)))))) f... jeg havde også skreget, og hunden ville have gloet noget så dumt og forvirret rundt, men den der mine på, hvad er der mor;-)))
    Godt du er ved at være klar til at smøge ærmerne op igen, og ikke mindst må!
    Det var først i går, jeg så foråret i luften, og pludselig kom havetrangen tilbage, heldigt jeg ikke har haft tid før. Men uheldigt at det regnede 5 min og var tørt 5 min, sådan var dagen i går. Så i har altså haft flot vejr, to timer i streg, der kan der alligevel ske lidt.
    Forårskulleredeknus
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh i dag har der stået ned siger jeg dig. Fatter ikke det er muligt.
      Der har regnet så græsset svupper nu.
      Ja jeg må lave noget igen.... med måde. Men det kniber. Jeg skal om opereres
      de gjorde det ikke rigtigt første gang. Men har sagt først efter maj hvor AA skal konfirmeres.
      Ja Calle fatteder heller ikke hvorfor jeg skreg sådan :))))))))

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Fy for da den en en grim krabat. Tror der er en rotte. De har “fingre” og det har mus ikke. Men godt den da i det mindste lå stille 😆😬
    Hvor er det godt du kan rykke igennem igen, og heldigt I så lige fik to timer fri 😉
    Her regnede det hvert kvarter, og selvom der havde været tørvejr ville jeg ikke kunne lave noget i haven. Vores grund ligger så lavt, at når vi sidder i sofaen, får vi billygterne lige i øjnene, når de kører i rundkørslen. Så der ligger små søer af vand, overalt derude. Hall nævnte lige igår, at vi nok blir nødt til at lave en form for dræn, hvis det fortsætter med alt det regn. Ellers ender det med oversvømmelse. Kunne virkelig godt bruge tørvejr snart.
    Hvor er den smuk den nye primula, og vildt du lige tager sån en farve 😉
    Håber du kan holde til knokleriet igen.
    Smuk dag til dig.

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er heldigvis en mus og ikke en rotte Lone.
      Blev total komfus da i skrev det.
      Så måtte til en ekspert.
      DET ER BARE EN MUS...... det er lidt bedre..... men hader dem stadig!
      Føj også.
      Skide god ide med dræn. Jeg havde valgt at gå ind for dræn hvis det var mig.
      Er jo ikke til at holde ud til med sump. Det er sjappet og lugter også fælt syntes jeg.
      Mange planter drukner også og lever så dårligt i for meget vand.
      Så det tror jeg er en super god investering i gør der.

      Rigtig dejlig aften
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. Nyt Kæledyr 🤣🤣

    Go' onsdag
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kommer så aldrig til at ske........
      ALDRIG!

      Skøn aften
      Klem

      Charlotte

      Slet
  5. Hahaha 😁😁😁
    Hvor kan jeg lige se sammenstødet med musen for mig mens du stirrer ud af dine ellers normalt meget rene briller med flydende overgang efter ukrudt blade og små nye spirer. . 😂😂😂

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så mega morsom min ven.......
      Den flydende overgang blev pludselig glidende.
      Åhhhhhh haaaaaaaa, er ikke til mus!

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  6. Det var da en ubehagelig krabat at møde, kan godt forstå du skreg.
    Fin Påskeklokke måske skal du prøve med nogle flere 😀
    Jeg tror også snart , at jeg skal en tur på planteskole, det frister 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker påskeklokker.
      Alle dem jeg går og sætter kommer ikke igen.
      Tror jeg satte 8 sidste år.
      Men kun denne er kommet igen.
      Så tror ikke de bryder sig om at være her........
      Ja endelig på planteskole. Det er sådan et skønt sted.
      Jeg har en note på min mobil. Der skriver jeg alt på jeg ønsker mig.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet