søndag den 25. august 2019

Den dejligste morgen


Som jeg startede med i titlen på indlægget:
Det den dejligste morgen i 100 år og jeg lever....
Sidste gang jeg hørte den sætning citeret fra Gnags
var da min søster blev helbredt fra cancer.
Jeg fik en sms med disse ord efter hun havde været til samtale.
Så ordene er blevet helt specielle for mig.



Da jeg vågnede her tidligt søndag morgen efter at hele
vores by har holdt byfest.
Børnene har været hjemme for at hygge. Nu ligger huset stille hen af sovende
mennesker.



At gå lige så stille en tur i haven og 
se hvor travlt der havde været, mens vi andre festede og nogle sover.



Så tør jeg pludselig tage de ord i min mund igen



For det var virkelig en af de der morgener hvor man tænker



Det er den dejligste morgen i 100 år og jeg lever



For hvor har vi virkelig meget at være taknemlige for her i huset.
Nogle gange bliver det glemt. Men så er det jo fantastisk
at en smuk morgenstund kan minde en om det.


Smuk søndag ønskes i alle hver og en

Klem og taknemlig tanker

Charlotte



16 kommentarer:

  1. Sådan tænkte jeg i går morges, det var så skønt. Jeg elsker også sådan nogle stille morgener både i have og ude med hundene, når alt ånder fred og idyl.
    Ja vi skal være glade for, at vi lever, flere i min omgangskreds er syge :( så vi må glæde os over, at vi er sunde og raske.
    Stort kram på den dejligste morgen/dag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de stille morgener er fantastiske. Nogle er mere fortryllende end andre med teenager i huset :)))))
      Men ja man har godt af at stoppe op og være taknemlig.

      Skøn dag til jer
      Her stor regner

      Klem
      Charlotte

      Slet
  2. Åh, så vakker , Charlotte, kjenner den følelsen.
    Ja, man skal være takknemlig, selvom det er vanskelig noen ganger.
    Synes de beste stundene i hagen er om morgenen og kvelden.

    Ha en fin dag videre, kjære deg!
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt som så mange af os har det godt med de stille morgener Ida.
      Tror man virkelig skal være havemenneske for at man opdager den fortryllende morgenstund i haven.

      Smuk dag til dig
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Hvor er det smukke billeder! Sådan en morgen giver en særlig oplevelse, og jeg kan godt forstå, du kom til at tænke på sangen 'Det den dejligste morgen i 100 år' og på din søster. Jeg elsker tidlige morgener og tiden nu, hvor man kan se edderkoppespind lyse op.
    Kram og rigtig god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Ja den sang kan noget og holdt op med en smuk morgenstund med dug og smukke spind.
      Så må man sige det er lykke.

      Masser af klem og en skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Wonderful late summer pictures!!! Wish you a wonderful sunday. Hugs Yvonne

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Yvonne
      Nice day to you too

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  5. Det var den dejligste morgen i 100 år og nu her i aften en af de skønneste sensommeraftener.
    Vi skal huske at være taknemmelige for alt det vi har og huske på at penge er ikke alt.
    Det er de smukkeste billeder du viser :o)
    Kæmpe knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Penge er på ingen måde alt. Det kan ikke skabe lykke, men kun kortvarig glæde.
      Men det vil da bestemt gøre meget nemmere.
      Ja er det ikke rigtigt Linda, der er været så smukke morgener og aftener de sidste mange dage.
      Glæder mig til weekenden og se dig

      Klemmmm
      Charlotte

      Slet
  6. Så flotte bilder, Charlotte og det du skriver er virkelig til ettertanke.
    Vi har så mye å være takknemlige for.
    Håper du får en fin uke.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Turid.
      Ja vi skal være taknemlige og der er meget at glædes over.

      Klem og smuk dag til jer mod nord
      Charlotte

      Slet
  7. Åh, der er noget så særligt over morgener efter fester, hvor lykken sidder i kroppen. Tak for dine smukke ord og spindelvæv, Charlotte. Hvor helt fantastisk, din søster blev rask! Og ja, den sang er bare så flot. Gnags kan noget, helt vildt.
    Mange varme hilsner, til dig, i vinden fra Fyn, fra tårnet, fra Laila:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Laila.
      Ja sådan en morgen er altså helt speciel. Jeg nyder det vildt.
      Det er bedste er dog søs er rask.

      Tak for de dejlige ord
      Knus

      Charlotte

      Slet
  8. Sådan en morgen skal man huske længe. Og hvor er det fantastisk med din søster. Har jo selv oplevet det med min søster, så forstår dig så godt!
    Smukke billeder.
    Rigtig god aften og vi ses imorgen :)

    Knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk kun der har været en af sådan en morgen i år.
      Så smuk og så ægte. Kan ikke huske jeg har oplevet det før.
      Ja kan kun være taknemmelig når man kommer over den lorte sygdom.
      Hørte et barn sige kræft er lige med lort. Det er det faktisk selvom det ikke er pænt.

      Sov godt
      Knus

      Charlotte

      Slet