fredag den 28. juli 2017

skuffelse


Kan i huske mit indlæg fra i foråret.
HER viste jeg glædeligt hvordan jeg havde sået tallerken smækker.



De stod i vores vindueskarm i læsesalen.
Vi ventede i spænding.



I maj blev de så plantet ud i den nye misbænk.



Det skorter bestemt ikke på manglende frodighed.
De vokser i vildskab både over i springvand og gangsti.



Men gud hvor har de bare skuffet mig.



Aldrig har vi spist så mange blomster i vores salat.
For her i haven er gule blomster ikke velkommen.
De var bestilt som HVIDE!



Så al min nussen og pussen om de små frø har været forgæves.
Skal jo i den grad sørge for de ikke sætter frø.
For så har jeg balladen igen næste år.
Forstår ikke at noget kan bestilles som mælke hvid og så være gul!
Frk. Hall og jeg delte frøene og hendes er blevet orange og gule!
Besynderligt!



Den her farve er slet ikke til at tage fejl af. Den er gul!



Må lige knytte en sjov kommentar.

Kim kommer hjem fra arbejde og siger så pludselig.
Hvad er det som er i vores blomsterkasse på verandaen....
Gud hvor er det bare grimt. Det ligner slet ikke dig.
Kan vi ikke aftale at de blomster skal væk!

Jeg har også sat nogle af de gule tallerkensmækker på verandaen
og pludselig eksploderede alle de gule blomster. Inden jeg kunne nå
at spise dem 😁

Så det er altså ikke altid man kan regne med beskrivelsen fra producenten.
Jeg har oplevet det nogle gange her i år.
Smukt ser tallerkensmækkerne ud hvis bare blomsten kan holdes nede!
Min mor bliver glad for hun får hele baduljen.

Rigtig smuk dag til jer alle
Knus

Charlotte





En lille stemnings video til jer, med ønsket om en skøn weekend.



33 kommentarer:

  1. Den er da fantastisk. Ja jeg forstår jo ikke hvordan folk kan fravælge de gule blomster som jeg holder utroligt meget af...husk solen er gul og den kan du jo godt lide. Ha ha mon det er dig selv der skræmmer solen væk så i kun får regnvejr. Kunne ikke lade være med at drille lidt ;o))I dag har de igen lover regn her men lige nu skinner solen da.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er underligt Rita. Jeg elsker solen. Men er ikke vild med dens farve. Vil dog sige jeg har nogle stokroser som er meget meget svagt gule. Dem kan jeg sagtens leve med. Men de her Karseblomster det er altså for meget!

      God søndag
      Charlotte

      Slet
  2. Godmorgen søde.OMG har du godtnok fået gule blomster ej hvor skrækkeligt altså! Thi hi det var dog noget det værste, som kunne ske :-) Ej altså træls hvis de er købt som om d skulle være hvide. Nå pyt hvis din kære mor skal have dem, vel og mærke at der så ikke putter sig små frø til næste år. Dejlig morgen griner, tak skal du have. Dejlig weekend til dig og dine kære knuzz <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig. Ja jeg kan blive ret så irriteret når jeg har købt noget og det viser sig at være noget helt andet. Så må der handling til:)))))))

      Smuk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Hihi sikke en sommer kære fru Fryd
    Jeg må indrømme de orange blomster i min have, får mig til at gispe hvergang jeg ser dem 🤣
    Men som du skriver så er selve bladene jo skønne. Så her må skovles tonsvis af salat indenbords hehe

    Ønsker dig og familien en herlig weekend, og en fantastisk tur imorgen ❤️
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone.
      Ja vi har faktisk ikke været ret heldige med vores frø køb i år.
      Et eller andet er gået voldsomt galt......
      Vi havde en fantastisk tur i går.

      Knus og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  4. Er da bare slet ikke til gule blomster heller. Har også sået blomsterkarse igen i år. De fleste er råhvide, men også enkelte der hælder til det gule og de er altså dømt ude ;) Værrer er jeg købte liljeløg i Bilka i hvid. Ventede i spænding på de skulle vise deres pragt. De er knald orange, mon de har en farveblind ansat ;)
    Skøn weekend til dig og dine.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror vi har det ret ens på det punkt Majbrit.
      Skuffelsen er så stor når blomsterne så viser sig forkerte.
      Gule, orange blomster åhhhhh ha det er slet ikke mig.
      Hvor er du bare heldig at have fundet hvide karseblomster. Må jeg spørge hvor.
      For jeg elsker nemlig den plante men gider ikke blomsten. Når den ikke har den rette farve.

      Knus og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  5. Men dog, søde Charlotte, så galt det kan gå ;-) Jeg synes de er yndige, men det kan du jo ikke bruge til noget, så du må bare spise nogle flere - og glæde dig over at du ikke har tallerkensmækker i orange og højrød som jeg har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha du har ret Nana :)
      Men selve planten er jeg så vild med. Den er så smuk og frodig.
      Derfor gav jeg glædeligt ekstra for den hvide slags.
      Hvilket var helt spildt.

      Knus og fortsat skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Øv Øv Charlotte ☆
    Du skulle ha købt dem i Gule , så havde du sikkert fået hvide ♥
    Kan ikk lade være og tænkte på om ikk man ku købe Planter frem for Frø ♠

    👒 forsat god Sommer
    Knuss Lise-Lotte ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville være så smart Lise-Lotte.
      Men har aldrig set den som plante. Så tror ikke det er muligt.

      Smuk dag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Vi er vist enige i at gul er solens farve, og den vil vi bestemt gerne have mere af. Men ikke gule blomster. Fik for nyligt en sommerblomst til haven af en veninde, men med gule blomster. Jeg fandt en passende grinmasse og manden min morrede sig over min reaktion, for han ved, at jeg hader gule blomster. Jeg må dog erkende, at jeg er begyndt at flirte lidt med de sarte pastelgule blomster. Men har endnu ikke fundet et sted i haven, hvor de passer ind. Er stoppet med at så tallerkensmækkere, for de får aldrig den farve, som jeg forventer.
    Vil nyde den sidste weekend i ferien.

    Rigtig skøn weekend til jer.
    Kærligst Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej Susanne Josephine, den sidste weekend. Søndagen er som regel altid lidt trist. For så ved man at man skal op i gear igen.
      Jeg har en stokrose der er meget sart gul og den er jeg så glad for.
      Men alle mine stokroser ryger når de er færdige med at blomster. De har rust. Så nu har jeg forkultiveret hvide stokroser som er en staude og ikke har det problem. Håber de kommer..... og ikke bliver orange :))))))))
      Det kunne have været min mand der havde stået og moret sig...........

      God sidste ferie dag
      Knus

      Charlotte

      p.s
      Håber snart din madonna dukker op!

      Slet
  8. Åh heldigvis er det ikke kun mig "det var da dejligt" Vi havde nemlig også bestilt hvide tallerken smækkere i foråret og også øv de er mange og lysegule både i for og baghaven. Mine købte lilje knolde fra netto som var hvide på pakken er blevet orange heller ikke lige mig, havde ellers glædet mig sådan - Hvide liljer er noget som ellers er fast her i haven.
    Knus "Lilje"

    SvarSlet
  9. Ups. Glemte lige at de frølignende ærter der kommer efter blomsterne kan spises - man kan bruge dem i salat eller lave en pesto af dem. De er lidt stærke men kan blandes med en sødere "ting". Du kan også bare gemme dem i fryseren. Vi tror slet ikke at der findes hvide smækkere her hjemme efter al den søgen vi havde i foråret.
    "Lilje"

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej Lilje du har altså også prøvet det.
      Man bliver så skuffet for man glæder sig så meget til der kommer blomster på de såede planter.
      Tusind tak for du siger det med frøene eller hvad vi skal kalde dem. Det vil jeg bestemt prøve. Det lyder faktisk ret lækkert. Super indspark.

      Rigtig dejlig søndag til jer
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Hallo Charlotte, jeg er heller ikke så glad i gule blomster, men lysegult kan gå, synes dine er søte😉
    Du får passe på til neste år, være sikker på at det er hvite blomster du sår😂😊
    Så vakkert ditt oliventre er, elsker disse små trærne.
    Håper du får en solfyllt helg!

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida. Jeg skulle give dig planten hvis du boede lige om hjørnet:)
      Mit oliventræ er faktisk blevet ret stort i år. Tro ca. 2 meter nu. Jeg har to af dem og aner ikke hvad jeg skal gøre med det til vinter. Efter det er blevet så enormt.

      Smuk søndag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  11. Argh..æv !! Surt, når de er købt som hvide..
    Jeg er heller ikke super begejstret for gule blomster og huske stadig hvordan min veninde grinede af mig, dengang vi overtog haven og ventede spændte til forår og sommer, for at se hvilke blomster der sukkede op..de var gule! stort set alle sammen!! Ja, der er blevet skiftet lidt ud, men stadig dukker der lidt gult op ind imellem :0)
    Dejlig dag til dig, trods alt ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg har været der. Det er bestemt ikke sjovt. Hele vores grund var ren græs.
      Men der var tulipaner over alt. De var gule.........
      Efter 10 år kan der stadig dukke en op i ny og næ. Den bliver heldigvis hurtigt spottet :)))))

      Smuk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Jamen sødeste fru Fryd, der er jo gået helt uorden i det hele med GULE blomster der midt i alt det hvide og lyserøde :o)
    Gul er en skøn farve og jeg syntes bestemt den er flot i andre haver, bare den ikke skal bo hos mig. Jeg har købt en rosa rose, og den har også vist sig at være GUL, heldigvis er den sart gul så måske får den lov til at blive :o)
    Knus og skøn weekend til dig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha smuk bare ikke hos dig... Sådan tror jeg faktisk også jeg har det.
      Men må så sige at ser jeg en gul og orange buket stå hos andre. Det er heller ikke mig. Syntes den siger efterår selv om sommeren :)))))
      Er spændt på din gule rose om den må blive !
      Håber snart ferien kalder og vi ses.

      Knus og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  13. Det er for dårligt når den er købt som hvid og så både bliver orange og gul. Den lysegule kan jeg rigtig godt lide, men det hjælper jo ikke dig - og den hedder Milkmaid :-) Jeg har altid købt den for at skulle være lysegul, men som du også fortæller beskrives den som næsten hvid - underligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes også det er ret dårligt Lisbeth.
      Men nu er der ikke noget at gøre ved det. Var den så bare ekstrem sart i farven. Men det er den her ikke. Der stod den var mælke hvid. Endda endelig en hvid tallerkensmækker. Så jeg hoppede på. Men så kan vi jo grine lidt af det!

      Rigtig dejlig søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  14. Vilka ljuvliga sommarbilder du bjuder på :) Härligt!
    Kram från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig :)

      Klem og skøn mandag
      Charlotte

      Slet
  15. Uanset hvor træls....så kan jeg altså ikke lade være med at smile STORT af det billede du giver, af dig som mæsker dig løs i den lækreste gule blomsterkarse. Forestiller mig næsen du sidder med en lille sol over knoppen, for at få den til at springe ud så du kan hapse;-)))) Og Kims og din samtale, stor smiler-gode grin er altid velkommen:-))))

    Skønneste aften til dejlige dig
    Stort knus fra en der er glad i alle farver også gult
    Knus og knus igen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi tak skal du have søde Anette.
      Ja de har godt nok drillet en del de blomster i år.
      Håber jeg bliver bedre til at købe frø næste år. Har allerede købt en del. I hvidt...... forhåbentligt.

      Smuk mandag til skønne dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  16. Hej Chalotte.Jamend sikke da en uorden.Lidt surt nå man tror at det er hvide blomster der dukker frem.Og det med forkerte farver har vi vist alle prøvet.Og nu bliver det jo spændende om de frø jeg sender til dig skifter farve.Viser dem i mit indlæg.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man kan blive så irriteret.......
      Det lyder så spændende med de frø. Det må jeg fluks ind og kigge på.
      Er sikker på de holder farven!

      Masser af knus og en fantastisk mandag i sol og..... regn!
      Charlotte

      Slet
  17. Hej Charlotte. Ja, det er trælst, når man får noget andet end det man havde forventet. Jeg må alså indrømme, at jeg kom til at smile over hele hovedet af dit indlæg. Du er så positiv, selvom du ærgrer dig og lille Ida, der synger er simpelthen så sjovt. Det var min yndlingssang, da jeg var barn - jeg kunne den uden ad og din sammensætning med den og de forkerte blomster fik altså bare smilet helt frem hos mig! Jeg håber du får en fantastisk dag i morgen.

    SvarSlet
  18. Er sikker på de holder farven!


    Royal1688

    SvarSlet