søndag den 27. juni 2021

Et hektisk liv


Man må sige jeg lever et spændende og til tider hektisk liv.
Men jeg elsker det og ind i mellem ophober der sig bunker af 
opgaver, oplevelser og to do lister sommeren igennem.
Det er så på bekostning af jer. For så får jeg ikke blogget.
Men følg mig på Instagram der er jeg ret god til at vise vores hverdag.
Den seneste tid også ret mange videoer i story.
Så der kan i se min have live.
Her er bunken af stigrus mindsket med 6 ton.
Vi mangler stadig 3 og tror ikke det bliver denne weekend den forsvinder.
Vi har nemlig masser af planer de næste 3 uger.....



De 6 tons stigrus har jeg blandt andet kørt i forhaven.
Her ser i et foto taget ud af soveværelset en regnfuld fredag morgen.
Jeg er monster træt af græs.
Vi har ikke små børn mere og hvad skal vi så med det.
Jeg har stor allergi for det og tager konstant medicin.
Så beslutningen er indlysende.
Mere og mere græs forsvinder med tiden her på grunden.
Til fordel for forskellige belægninger.



Det har været et vanvittigt stort arbejde.
Kim har dårlig skulder så jeg har vist fra starten at det er mit eget projekt.
Så jeg har selv gravet 6 ton græs og jord af.
På nok årets varmeste weekend.
Min veninde Thomas Ørum var så sød at stille sin trailer til rådighed
så jeg ikke skulle køre det hele væk i trillebøre i min bus.
Det var jeg startet på. Det var masser af turer til forbrændingen.



Jeg syntes det er blevet et fantastisk resultat og det komplimentere huset
på en måde jeg aldrig rigtigt har kunne forestille mig.



Jer der er med på instagram HAR SET mig modtage de 
flotteste bøgeplanter.
Hos os er bøgen sprunget ud nu.
Det har jeg ønsket at kunne sige i flere år.
Jeg har lavet et pur.
Elsker der ikke er kig gennem haven over alt.
Elsker overraskelser lige rundt hjørnet.
Det er det vi forsøger os med lige nu.



Sidste år satte jeg min italienske skov ranke og se lige som den trives.
Altså det hele lykkedes i forhaven for tiden.
Bliver mere og mere glad for vi valgte at lave en forhave.



Haven emmer af frodighed og min sædvanlige havebuket
kan jeg atter plukke.



Roserne er fortryllende.
Jeg vælger ikke at kigge på løvet.
Jeg gør alt man siger man skal med roser og alligevel får de al muligt utøj.
Så jeg ser kun de positive smukke kroner.



En anden ting der er gjort færdig i forhaven er træ stubben af det gamle birketræ.
For to år siden fik vi det fældet og det var der vi satte ind på at lave en forhave.
Tænk hvad der er sket på to år.
Nå men jeg har udhulet stammen.
Så nu har fuglene deres egen håndvask med guld hane.



 Og så har vi hold fest.
Ida-Katrine er blevet færdig på universitetet som ingeniør.
5 år som er forgået i forskellige lande er nu slut.
Nu kalder voksenlivet og det er vist skræmmende.



Der var selvfølgelig pyntet op til det helt store.
For da hun læste på Stanford forhindrede Corona hende i at 
modtage og opleve hun vandt en fornem pris og fik sin mortar board. 
Alle udlændinge måtte ud af USA så for Ida-Katrine betød det online fremmøde til sidst.
Så der skulle helt klart pyntes med de flotte universitets hatte.



Så har vi haft nogle fremragende varme nætter.
Allerede inden skolernes sommerferie.
Så AA har valgt at sove under åben himmel i vores hængekøje.
Det koste mellem 100 og 400 myggestik.....😂


Så har vi haft lille Guldborg til at bo her inde.
Med chance for jeg bliver halshugget.
Så er jeg så træt af andres katte på vores grund.
Lille Guldborg har fået bidt en stor luns af sit lår.
Som dyrlægen sagde er en kat vist ballademageren her.
Vi har også fået bidt en kylling ihjel af en kat.
Hun skulle have chancen for at overleve. Hun er så sød og kærlig.
Jeg elsker mine dyr og er så træt af at komme fra arbejde og se hvordan
mine små lækkerheder er skræmt fra vid og sans.
Tror jeg jager 5 katte væk om dagen fra dem.
Kyllingerne er så små og kattene ligger på lur hele tiden.
Jeg nægter at indespærrer mine dyr for andre ikke har styr på deres. 
Guldborg er i bedring hun kan gå igen og er atter hos sine søskende.
Men er det svageste led hvis jeg ikke er skarp nok til at jage fjenden væk.
Så nu hvor AA har sommerferie så tjener han penge som kyllinge passer
og skal jage kattene væk. Ufatteligt det er nødvendigt!!



Så har vi fået den sørgelige besked, at vores 19 år gamle tag ikke kan mere.
Ja vi var ret overrasket da regnen stod ind og vi har en slem vandskade.
Trods udvidet vandskade forsikring dækker forsikringen ikke følgeskader.
Så kan kun opfordre til i lige tjekker jeres forsikringer mod vand.
Så nu er vi ved at finde en der kan udfører opgaven.
Et nyt sort tag.
Vi er ret spændte på hvad vi vælger.
Vi ved det ikke endnu. Men glæder mig til det røde bliver udskiftet.

Ja jeg kunne blive ved.
Men nu stopper jeg for denne gang.
Det blev trods indsigelser i min hjerne et alt for langt indlæg.
Nu ønsker jeg
Fortsat skøn weekend
Her skal vi til blomster festival

Sommer klem




13 kommentarer:

  1. Hjertelig tillykke med jeres datter, Charlotte! Hvor er det flot, at hun er færdig som ingeniør.
    Det er modigt af AA at sove ude på trods af de mange myg.
    Kan I vogte over dine dyr også om natten? Jeg tror ikke, jeg havde nerver til at lade dem være ude. Der er også ræve ...
    Sikke en god idé at nedlægge græsset, når du har allergi mod græs, men sikke et arbejde!
    Kram og rigtig god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Ja det er faktisk ret vildt at blive ingeniør som 24 årig. Det kunne have været på hendes fødselsdag.
      Ja jeg er overasket over AA vil sove ude alene. Men han er top sej. Trods myg også.

      Høns og kyllinger bliver lukket ind hver aften 21.30. Det er om dagen det sker når vi er på job. Vi har indtegnet haven. Der er tråd over alt. Gemt i hækken. Ræve, bæver, odder, hunde osv osv kan ikke komme ind. Men kattene har fundet ud af at hoppe op på garage taget og ned den vej til kyllingerne. De sidder også og tager fiskene. De er jo tamme og kommer hen så snart de ser bevægelse. Så vi har taget kattene i at sidde og læske sig. Må sige at katte er i minus kurs her.
      Vanvittig ærgerligt at det skal være et problem i ens egen have.

      Åhhh ja det har været et stort arbejde og vi er ikke færdig endnu. Men vi tager lidt af gangen. Det er både dyrt og hårdt at lave have. Skal love for at mormor armene bliver brugt :)))))

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  2. Sikken en masse I har fået lavet i haven, flotte billeder. Væk med græsset hvis du er allergisk, god idé. Roserne kan man godt nyde uden at se det begyndende grimme løv, sådan er det også her, smukke er blomsterne jo alligevel. Det er værre med taget, jeg håber da, vores holder længere, det er 22 år nu.
    Tillykke med datteren, flot klaret.
    Ærgerligt med de katte, godt AA vil tage sig af det problem.
    Du vil elske min have, for der kan man ikke lige se, hvad der sker om næste hjørne :)
    Klemmer og dejlig søndag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Bedre sent end aldrig med at svare dig Lisbeth.
      Puha ja det tag trækker tænder ud. Vi har det ude i bud men det er vilde priser de forlanger.
      Vores tag er bølgetag uden aspest og de holder ikke så længe af de årgange. Så håber virkelig jeres tag ikke er sådan et for så er det snart klar til udskiftning.

      God lørdag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Härliga sommarbilder och jaaaa jag vill också sova ute i hängmattan!!
    KRAM från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha der er altså noget over at sove ude. Det er så skønt.

      Klem og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  4. Tillykke med datteren, det er meget flot at være færdig som ingeniør så tidligt, og I er jo gode til at få fejret på behørig vis.
    Skal da lige love for at du har gang i mange sager. Jeg kan kun bifalde at I fjerner græsset, selvom det er en stor opgave. Vi fik vores væk for nogle år siden og jeg savner det ikke.
    Værre er det da med taget! Det lyder både dyrt og besværligt, håber ikke at I har fået ødelagt dyrebare og uerstattelig ting indenfor.
    Dine kyllinger er nuser - det kan være en kunst at holde katte ude af haven.
    Jeg får heller ikke blogget ret meget - der er en million ting at tage sig til med job, børn, gamle forældre, have, ferieforberedelser osv.

    God ferie til dig, hvis det er det du hentyder til.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja vi er faktisk også ret stolte af hende Ulla. Hun er så ung til så meget hun allerede har oplevet, opnået og udlevet.det er jeg så stolt over. At forfølge ens drøm og gennemfører den.
      Så kan man blot være stol og glad som mor.
      Det tag går os virkelig på.
      500.000 kr har vi fået et bud på.
      De må jo være sindsyge. De tager godt nok ved.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Hold da op en masse, du kunne fortælle denne gang.
    Allerførst: tillykke med datteren og den seje søn, der trodser myg om natten og bekæmper katte om dagen. Jeg drømmer også om, at det en dag bliver lovpligtigt at holde sine husdyr på egen matrikel. Det er til at græde over, når nabokattene sidder og mæsker sig i små fugleunger, der er udruget i vores have.
    Haver skal helt bestemt indrettes, så man ikke kan se det hele, men 6 tons græs og 6 tons grus.... Du godeste... men det bliver garanteret flot, for du ved, hvad du vil og gennemfører det. Sejt (det er nok der sønnen har det seje fra).
    Træstammen med guldvandhane er aldeles vidunderlig. Den er lige mig :-)
    Kh Lisbeth
    PS Øv da med taget og forsikringen.


    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret. Hvis du ved h or mange gange jeg jager katte væk om dagen. Eller rettere når jeg kommer hjem fra job.
      Tænk hvis vi havde hund der bare gik frit. Sikke et postyr. Nej hånd i hanke med sit eget. Så vil alt være bedst.
      Det bliver så flot med stigrus på. Det bliver jo hårdt som asfalt. Virkelig behageligt at gå på.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Så nydelig og personlig dere gjør det i hagen deres, Charlotte.
    Ja, hageliv er toppen!!
    Vakre klematis og roser, elsker også roser, det vet du. Får lyst til å plante fler når jeg ser alle dine! Nyt dagene,

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde ida. Hvor er det længe siden vi har skrevet sammen. Dejligt at høre fra dig.
      Men kender det selv. Dagene flyver afsted om sommeren.
      Købbbb endelig flere roser😁

      Klem og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  7. Bedre sent end aldrig, jeg får kommenteret.
    Lisbeth skriver at hun savner en lov om at man skal holde sine dyr på egen matrikel. Den er der skam. Vi er alle forpligtet til at holde vores katte hjemme, det bliver bare ikke rigtig håndhævet.
    Jeg er selv lovbryder, for mine to katte går også frit.
    Jeg bor på landet og har hest og høns og vil så nødig undvære dem til at fange mus, rotter og mosegrise.
    Gudskelov genere de ikke mine naboer, for så måtte jeg jo tage affære. Den ene jeg har er desværre ret doven. Den anden er en kæmpe jæger men tager gudskelov meget sjældent fugle. Da han var et år, fandt han ud af han kunne sidde på taget af en traktor i laden og bare slæbe den ene svaleunge, ned efter den anden, jeg kunne have KVALT ham. Der fik han åbenbart styret sin lyst, for siden er der røget to fugle og han er nu 8 år.
    Han kommer altid og præsentere sit bytte og der glæder det mig at samle døde rotter og mus op.
    Det er da nogle ualmindelig frække katte der går på dine høns og kyllinger. Mine høns går løs og kattene har ALDRIG skadet en høne eller taget en kylling.
    Når vi en dag ikke kan passe farmen mere og må flytte til byen, så dropper jeg at have kat, for jeg gider ikke ligge i krig med naboer, der bliver generet og jeg nænner ikke at hegne dem ind.
    Det er jo alt lige fra at skide i naboens bede til at hoppe ind af deres vinduer og ligge i deres møbler.
    Men hvis du ved hvor disse forbrydere hører til, så KAN du altså med loven i hånden, bede dem holde dem hjemme.
    Rigtig god sensommer

    SvarSlet