fredag den 10. marts 2017

Duften af forår


I dag vil jeg føre jeg ind i min hemmelige verden.
Min kælder, mit krea rum. Eller et hjørne af det.
Her får kun de færreste lov at være med.
Her er altid rod og et kaos af ideer.



På den gamle dør ind til mit rum hænger dette skilt.
Engang stod der Dronning Fryd. Men det blev gang på gang slette
og skrevet Skrot istedet for.
Så jeg har overgivet mig.
Døren er ganske speciel. Den er sat forkert i. Dvs. at for at åbne håndtaget
skal man åbne op ad. Så alle tror fejlagtigt døren er låst!



Her har jeg et hjørne til mine have ting.
Her om vinteren er der proppet.
Om sommeren kommer tingene jo i brug i haven.
Her potter jeg også alle mine løgplanter vinteren igennem.






Som i kan se er gulvet også en del af mit arbejdsbord.
Her har jeg lavet et spartel tryk på gulvet.
Det holder selv måneder efter.



Jeg har altid en spand til at stå med visne løgplanter.
De bliver nemlig sat ud i haven igen.



Men se så lige hvad jeg fandt i al rodet.
En spand med løg jeg ikke har fået sat i efteråret.
De er nu i spirer. Håber de ved hurtig hjælp kan redes!




Så en krukke må der genereres straks.
Jeg har sådan en svend på lageret og den passer jo ikke ind her.
Så hvid kalk maling må der til.



Når krukken er malet hvid får den en skrift via overførsel og
decopage lim fra Annie Sloan.
Derefter klart voks. For krukken er glaseret. Så må voks godt bruges udendørs.
Simpelthen den bedste opfindelse og en helt ny teknik for mig.
Jeg er så solgt og glad for at Gitte introducerede det for mig.



Fantastisk som en krukke kan forvandles.
Det er bestemt ikke den sidste krukke jeg laver om på.




Løgene er forhåbentlig blevet reddet. De er sat lige så tæt i håb om at det vil blive
 en overdådig smuk velkomst krukke.
Det mos som er i krukken er fra Fanø.
Der var det smukkeste mos på vores sommerhus grund i sommers. Grågrønt og falmet.
Jeg fik lov at tage lidt med hjem.
Det har bare ventet i fryseren på det helt rette øjeblik.


Håber foråret har smittet af på jer og i har fået nye ideer.
En helt igennem fantastisk forårs weekend til jer
En times sol kan gøre meget ved humøret.

Knus

Charlotte



Bedst som jeg står der kommer den yndigste sommerfugl 
og hilser på. Uha den må fryse.
Så må foråret være over os ikk?



22 kommentarer:

  1. Fin krukke du har fået lavet. Et lille tip. Det grå mos kan du bare lade tørre ud, hvis du finder noget en anden gang. Når du skal bruge det bruser du det bare over og lader det hvile en halv times tid, så er det som da du fandt det.
    God dag til dig og nu håber vi foråret snart for alvor banker på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rita.
      Ja det grå mos fra Norge. Det er nemlig så smart at det kan genbruges.
      Jeg gemmer det altid. Tager det frem og bløde det op. Fantastisk matriale.

      Rigtig skøn dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Det er da ellers en smukt indrettet kælder du har! Sådan ser der ikke ud i min kælder ;-) Og sjovt at se hvordan du forvandler krukken. Du er dygtig til sådan noget!
    God weekend til dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Nana.
      Jeg kan love dig for det også bare er et hjørne i kælderen.
      Her er kaos for at jeg kan arbejde og blive inspireret. Det kan jeg nemlig bedst i den kaotiske del af rummet. Men den blev skåret væk!

      Rigtig skøn weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Nånå! så fik vi alligevel et peep ind i din KaosKreaKælder, hva Dronning Skrot! :-D - der sku nok lige ryddes op og gøres klar til fotoshoot først; jaja, jeg kender det, gør jeg ;) :-D lool

    Charlotte, det er vildt fedt :D totalt lækkert rustikt projektrum, I like it :-))
    Og de potter; thumbs up - jeg skal lave nogle i år, inspireret af dig, til min altan, så når den tid kommer (har lige 2 fødselsdagsmåneder først) så kommer jeg til at dykke ned i din blog en halv dag og samle idéer og inspiration til min French Vintage Balcony ;-) - glæder mig allerede :-)

    Elsker dit "løghjørne" :-)

    GOD weekend til dig, skønne kreative sjæl :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep. Lone fra Frk. Hall har tryglet og bedt om at se lidt af kælderen......
      Så nu tog jeg mig sammen.
      Jeg kan love dig for det er et hjørne i kælderen. Sådan ser det hele absolut ikke ud.
      Jeg er en rode røv når jeg er kreativ. Lige der midt i rodet blomster ideerne.

      Glæder mig til at se billeder fra din balkon. Det bliver med garanti smukt.

      Rigtig skøn dag i det smukke vejr
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Dejlig weekend til dig Charlotte og familien <3
    Sjovt den lille Tavle / Skilt har jeg os - købte min for en del år siden ;)
    Som altid skønt og se hvad du nu har hittet på - fedt - skønt og lækkert <3
    Weekend Knuss £ise-£otte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte.
      Ja det skilt er ved at være en del år gammel. Købt i Netto tror jeg.

      Rigtig dejlig solskinds weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  5. Kære dronning skrot
    Selv i dit krea rum er der smukt. Og hvor er krukken blevet mega flot. Jeg ville have fortalt dig tippet om mosset, men Rita kom mig i forkøbet ;0)
    Vi havde også besøg af en sommerfugl den anden dag, så jeg tror på at foråret er kommet. Her i Hjørring er vejret ihvertfald helt perfekt i dag.

    Ønsker dig en smuk og vidunderlig weekend
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne dig.
      Her er vejret også formidabelt. Høj sol og rimelig vind stille.
      Det er så dejligt. Håber den fornyet energi så vil indfinde sig.

      Rigtig smuk fredag
      Masser af knus

      Charlotte

      Slet
  6. Hej sødeste Charlotte, nu sad jeg lige og ventede på at vi skulle se noget rod og så viser du bare et fint hjørne :o))
    Nå men hvem har ikke nogle krukker stående der ikke passer ind men har en god str..det har jeg og det er da en fin ide at male dem. Ved du om man også kan bruge Kalkmaling på rødlerspotter ?
    Det var et dejlugt fund du gjorde med løgene, jeg tror bestemt nok de skal komme.
    Kæmpe krammer til dig du skønne :o) Dronning Skrot

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne dig.
      Du har set det pæneste hjørne i kælderen. Men har nu bestemt mig for at der skal til at blive lidt mere orden der nede. Man får alt for mange a ha oplevelser ind i mellem:))))
      Jeg har malet et hav af rødlers potter ude fra Karl. De bliver så flotte patineret. Men husk ingen voks.

      Rigtig skøn lørdag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. Ajj hvor et skønt rum ♥ Jeg sad også og ventede på lidt "rod" men det er da bare det yndigste krearum du har der. Jeg har også lige fået halvdelen af vores store garage til systue og lager til butikken, det er så skønt når der rigtig er plads til udfoldelse.
    God weekend ♥
    Kh Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror minsandten jeg bliver nød til at vise jer noget rod....... :))))))))
      For rod er der nok af...
      Hvor lyder det skønt med et større rum. Det kan nemlig ikke blive stort nok når man skal udfolde sig.

      Tusind tak for de søde ord og smuk lørdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  8. Sikke et flot kælderum og så med haveafdeling. Jeg har altså vildt lyst til at se mere af din hemmelige kælder. Kom til at tænke på julekalenderen med gas og vandmesteren, og den hemmelige kælder deri :-)
    Jeg malede nogle krukker med kalkmaling sidste sommer, de blev flotte, men nu er malingen ved at falde af og er krakkeleret. Jeg gav dem ikke voks, for fik at vide det ville smelte i solen, hmmm glæder mig til at se hvordan det går med din. Måske skulle mine have haft voks alligevel. Jeg er ellers vild med kalkmalingen, det er noget af det nemmeste at arbejde med, og resultatet bliver flot.
    Rigtig god weekend.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må se om ikke jeg kan vise mere af den kælder en dag. For i vil gerne se lidt rod kan jeg forstå........ Det har vi i overflod!
      Jeg har malet mange potter med kalkmaling Annie Sloan. De er lige så flotte endnu. Man må ikke give dem voks når de skal stå ude. Kun krukker som er total glasseret. Nogle vælger dog at give det der olie som er brandfarligt ud over. Kan simpelthen ikke huske hvad det hedder.
      Men det som er vigtigt er at malingen bliver ordentligt brændt fast. Det tager ca. 3 uger lige som beton før det er hærdet.

      Rigtig dejlig lørdag til jer
      Knus

      Charlotte

      Slet
  9. Kære Charlotte.
    Et rigtig fint kælderrum, sådan et mangler vi virkelig.
    Mon sommerfuglen ved hvor heldig den er, at den ikke blev malet hvid. Ha Ha Ha.....
    Rigtig skøn weekend til dig og din familie.
    Kh. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Eliane.
      Sådan en kælder kan de fleste vist bruge. Det var den jeg faldt for ved huset.
      Men det er så den som volder mest problemer i dag :))))
      Du har ret, det var lige før den sommerfugl blev dyppet.......
      Ej pjat jeg elsker sommerfugle.

      Skøn lørdag til i to skønne mennesker
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Smart med dit pæne hjørne i kreakælderen. Så kan du jo bare vende dig om, hvis du trænger til en pause med "ro" og skønhed midt i arbejdet. Har bestemt også nogle potter, som også kunne trænge til er opgradering. Har købt pallerammer til jordbærbed. De skal da have en gang hvid kalkmaling. Mener også det her er uden voks ? Skal de også hærde 3 uger ? For så er det da med at komme i sving. Altså når jeg er blevet rask. Kan godt mærke, at energien ikke er i top som ønsket, når det nu er så fantastisk vejr og haven trænger til en forårsrengøring.

    Dejlig forårsweekend til jer.
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine. Rigtig god bedring ønsker jeg også. Her har influenzaen også huseret og må sige det er hårdt at komme helt op igen.....
      Det lyder spændende med de passerammer. Altså hvis de bare skal være ude er kalkmaling super godt. Som med beton tager det ca. 3 uger i varme og sol at brænde sig rigtig fast, malingen. Men skal træet ned i jorden ved jeg faktisk ikke hvor meget kalkmaling beskytter mod råddenskab. Der må jeg være dig svar skyldig.......

      Rigtig skøn søndag
      Her med morgenfrost

      Knus
      Charlotte

      Slet
  11. Kære Charlotte ❤
    Sikke et dejligt indlæg! Så fik jeg også lidt sandheder og undren besvaret.. Jeg har tit tænkt hvor du var kreativ henne og HVOR du om vinteren opbevarede dine smukke ting til haven. Og skønt vejr idag! Lad os håbe foråret snart kommer.😊 Rigtig god lørdag aften. Knus fra Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nanna:)
      Jep det er her nede i kælderen jeg er kreativ. Her kan jeg gøre hvad jeg vil og bare lukke døren. Her ser man ikke den orden jeg ellers er kendt for;))))))
      Jeg håber i sandhed også at foråret er over os. Det trænger vi alle vist til!

      Rigtig smuk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet